Mperdiateken Keperlun Teman
Yohanes 15: 13 – 15
15:13 Tidak ada kasih yang lebih besar dari pada kasih seorang yang memberikan nyawanya untuk sahabat-sahabatnya.
15:14 Kamu adalah sahabat-Ku, jikalau kamu berbuat apa yang Kuperintahkan kepadamu.
15:15 Aku tidak menyebut kamu lagi hamba, sebab hamba tidak tahu, apa yang diperbuat oleh tuannya, tetapi Aku menyebut kamu sahabat, karena Aku telah memberitahukan kepada kamu segala sesuatu yang telah Kudengar dari Bapa-Ku.
Teks : Johanes 15: 13 – 15
Tema : Mperdiateken Keperlun Teman
Metode : AKSI
Tujun : Gelah Mamre
1) Meteh maka nggeluh arus mperdiateken teman
2) Ngasup mbangun sinergi i bas konteks eksternal guna kemulian Dibata
- KATA PENARUH
Gereja e me salah sada wujud kehadiren Dibata itengah-tengah doni enda. Gereja erdampingen ras erbage-bage keadaan i bas teptep lingkungen. Pengajaren gereja teridah arah sikap nggeluh kalak si tek; ertina pengajaren e labo i bas bentuk kata-kata tah pe tulisen saja, tapi teroge arah perbahanen alu bage kalak si tek jadi gambaren gereja ras pengajarenna. Nggeluh i bas konteks kepelbagaian jadi sada peluang gereja lako ncidahken pengaruhna si positif. PA minggu enda, nuateta gereja ngasup ncidahken pengaruh positif i bas bentuk mperdiateken keperluan teman, seh maka ernanam kehadiren gereja itengah-tengah masyarakat. Mamre salah sada wakil (perwaikilen) gereja nehi peran e itengah-tengah lingkungen. Mamre e me gegeh gereja i bas nehi Tri Tugas Gereja. - URAIAN TEKS
Lit piga-piga penekanen i bas bahan PA-nta sendah enda e me:
1) Keleng ate nandangi teman
Keleng ate nandangi teman manusia erpalas ku bas keleng ate Dibata nandangi manusia.I bas bahan PA sendah tangkas teridah hubungen Dibata ras manusia e me hubungen (relasi) kekelengen. Keleng ate Dibata tangkas i bas Jesus Kristus, IA mate guna manusia – iendeskenNa kesahNa guna manusia si erdosa e maka nina penulis Johanes, Labo lit keleng ate si belinen asangken keleng ate kalak si nggit ngasamken kesahna guna teman-temanna (ay. 13). Ayat enda ngingetken keleng ate e labo ungkapen kata-kata tah pe bentuk perasaan saja, keleng ate e teridah arah perbahanen ras banci inanami seh banci teridah perubahen keadaan.
2) Pengikut Jesus erdalan i bas dalan Na.
Lit piga-piga bentuk si igelari pengikut e me: Si pemena: Pengikut si ikut-ikuten; pengikut si labo ietehna tujun si man ikuten. Si peduaken: Pengikut Transaksional: kerina i ukur rikutken perhitungen rugi – laba, tupung perlu iikutken, adi la perlu ngadi ngikutkenca. Si peteluken: Pengikut Karakter: pengikut si ngikuti karakter. I bas ay 14 ikataken maka ‘Kam teman-temanKu adi idalankenndu kai si Kupedahken man bandu’. Pengikut Jesus ndalanken kai sipedahken Jesus, erdalan i bas dalanNa. Kalak si ngataken dirina pengikut Jesus tapi erdalan ia i bas dalanna jine, labo i bas dalan Jesus, ia labo tuhu-tuhu pengikut Jesus.
3) Kam teman-temanKu
Penegasen si cukup mbelin ikataken Jesus man ajar-ajarNa, maka lanai igelari ajar-ajar e juak-juak, tapi igelari teman. Hubungen antara tuan ras juak-juak hubungen hiraki, Jesus menerobos hubungen atasen ras bawahen. Jesus mposisiken ajar-ajar selaku teman si memiliki visi misi si seri guna doni enda. Juak-juak biasana erdahin guna tuanna, hubungennna antara si mada dahin ras si erdahin, tapi ikataken teman sama-sama si mada dahin ras ndatken tangunggungjabab si seri i bas dahin e. - PENGKENANA
Erpalasken penjelasen idatas ipindoken man Mamre i bas wari enda gelah banci ncidahken keleng ate alu bentuk mperdiateken keperlun keperlun kalak si deban. E salah sada buah i bas pertumbuhen kiniteken (dikune enggo pe pernah kita ndube mperdiateken teman tah katawari gia, tapi wari enda pe ipindoken man banta gelah tetap nerusken perbahanen si mehuli e; sabap perbahanen si mehuli silakoken wari si lepas jadi nol (o) i bas wari enda). Mamre fokus kubas sada objek pelayanen ncidahken maka Mamre hadir itengah-tengah kegeluhen gereja ras masyarakat. Mehuli adi irumusken sada objek pelayanen ingan Mamre “berlatih” nehken keleng ate alu bentuk mperdiateken keperlun teman.
Itengah-tengah persekutuan gereja mehuli kal “menghindari” kata-kata ‘aku’, tapi mari kita rusaha make kata ‘kita’. Kata-kata ‘kita’ ngingetken kita banci ngergaken kalak si deban, aku la banci maksimal adi la kin ras kam, kekurangenku banci itutupi teman-teman; alu bage tupung kita ngerana alu kata ‘kita’ maka kita paksa mbangun gegeh (kekuatan). E maka sada strategi guna banci nampati seh kubas tujun e me SINERGI, I bas sinergi lit ije kecerdasen mbangun komunikasi ras pihak si deban guna nehi tujun ras-ras. Mamre jadi pelopor mbangun, komunikasi ras pihak siibutuhken guna kepentingen ras e me gelah ermulia Dibata. Ulih sinergi ngelebihi ulih erdahin alu sekalak (personal/ individu) dua seh telu kali lipat dingen lebihpe. Palas er sinergi e me kepentingen ras-ras alu “memaksimalken potensi” si lit, potensi si pelain-lain. Alu bage i bas sinergi teridah pengakun nandangi Dibata si nepa manusia alu potensi si erbage-bage. Bali ras Jesus alu latar belakang si berbeda ras ajar-ajar, tapi Jesus ngataken maka kam me teman-temanKu. Bage pe Mamre mpeteruk dirina guna banci erdahin tah pe “bekerjasama” ras kerina tim (si pelain-lain e) guna nehi tujun bersama.
Kinata i bas kegeluhen lit usur si man sampaten. Keadan enda labo saja ncidahken kekurangen i bas si man sampaten, tapi pe ncidahken lit pasu-pasu Dibata i bas kita. Alu litna si man sampaten, jadi sada peluang man banta guna ngukur kepedulianta nandangi kalak si deban. Mengasah kepekanta nandangi sekelewetta. Uga kita banci er empati alu tindaken nyata banci inanami. Palas i bas mperdiateken teman e me kekelengen Jesus man banta manusia. - AKSI
Rumuskenlah sada bentuk kerjasama antar Mamre PJJ i bas runggun tah pe antar Mamre Runggun guna tercipta sada aksi guna nampati teman, aksi e banci ilakoken i bas runggun banci ka i bas runggun si deban tah sada unit pelayanen i bas GBKP (PAK Gelora Kasih, YKPD Alpha Omega, PPOS tah pe si debanna). Lakoken ras dalanken.
USULEN ENDE-ENDEN
1) KEE GBKP No. 177: 1, 2
2) KEE GBKP No. 281: 1, 2, 3
3) KEE GBKP No. 296: 1, 2, 3
4) KEE GBKP No. 420: 1, 2
5) KEE GBKP No. 273: 1, 3
Pdt. Rudi Hartono Gurusinga, S.Th., MM.
HP/WA: 0812 7195 1387