(Spritualitas Mamre kerna jabu erbahan ibadah keluarga
(SAAT TEDUH)
Teks : Jakup 5:13-18
Tema : PERTOTON KALAK BUJUR ERGEGEH KAL
Tujun : Gelah Mamre:
- Ngasup mabai jabuna nggeluh i bas kinibujuren
- Meteh tanggungjabapna mabai jabu ertoto man Dibata
Metode : Diskusi
KATA PENARUH
Gegeh kalak Kristen labo kepe gegeh terjeng kengasupen mindahken barang-barang si mberat ku ingan si deban. Labo kepe gegeh si banci ngangkat baban si mberat guna ipindahken. Tapi gegeh kalak Kristen e me gegeh si mpengasup ia lako ndalani wari-wari aminna pe erbage-bage hal si man alankenna bas kegeluhen. Gegeh si erbahansa ia banci paguh aminna gia melala tantangen ras perbeben kegeluhen si man bentasenna. Ertina maka gegeh e ialokenna gelahna ngasup ia ndalani wari-wari si ibereken Dibata man bana. Janah gegeh e rehna i bas Dibata nari si jadi ulu gegeh man kerina kalak si tek man bana. Kalak si ersura-sura ngaloken gegeh e, ialokenna alu litna hubungen si mehuli dingen mejile antara ia ras Dibata. Hubungen e me si teridah i bas pertoton manusia kempak Dibata.
URAIAN TEKS/TAFSIREN
Lit telu hal peran gereja si ituriken i bas kitab Jakup enda, e mekap:
1) Gereja si rende muji Dibata
Ertina maka peran gereja pe arus ka nge teridah i bas nehken ende-enden pujin man Dibata. Janah rende enda pe sada bagin kesaksin si mbelin i bas erkiniteken. Sebab rende enda pe nuriken isi pusuh kerna Dibata. Ertina maka kalak si rende muji Dibata, pasti arah ende-endenna e iturikenna isi pusuh ras pengakun kinitekenna kempak Dibata. E maka rende e pe bagin si penting nge i bas kiniteken manusia. Rende pe banci encidahken sada kuasa si mengubahken manusia bas geluhna. Ertina labo maka lit gegeh doni i bas ende-enden e. Tapi arah cara ngukuri ras ngerenungken ende-enden e, teridah ka me ije mbelin kal kuasa Dibata. E maka kalak si dem keriahen ukur, ituduhkenna keriahen ukur e. alu rende. Tanda kinitekenna man Dibata.
2) Gereja si nambari
I bas bagin si peduaken ituriken ije maka salah sada tanggung jawab arus ilakoken gereja e mekap nambari kalak si sangana sakit. Gereja labo hanya terjeng nehken pelayanen i bas mimbar saja ngenca. Tapi justru gereja pe arus ka nge nuduhken pelayanenna man kalak medanggel kegeluhenna. Ertina la terjeng bas situasi si senang saja ngenca, la terjeng situasi si meriah-riah saja ngenca, janah la terjeng i bas situasi sehat saja ngenca gereja encidahken dirina man kalak si erkiniteken. Justru i bas litna pinakit e pe gereja arus ka nge nuduhken peranna gelah si sakit e pe banci reh sehatna i bas geluhna. E maka gereja pe ertanggung jawab mereken “kesehatan yang holistik” man kerina kalak si tek man bana. Gelah arah kesehaten holistik e (Kesehaten kula ras pertendin), teridah maka kuasa Dibata erdahin i bas manusia.
3) Gereja si ertoto
Nina sekalak tokoh gereja, “gereja yang tidak berdoa adalah gereja yang mati”. Ertina maka lit nge esensina gereja e. E maka i bas kitab Jakup enda ndai ituriken bahwa esensi gereja e e me gereja si ertoto. La hanya terjeng notoken dirina saja ngenca, tapi icidahkenna maka ia pe ertoto guna kalak si deban. Notoken kalak si sakit gelah lampas madan, notoken kalak si medanggel geluhna gelah pulah i bas perbeben nari, bagepe encidahken ulih pertoton si deban guna kemulian Dibata. Pertoton me dalan manusia lako nuriken kerina isi pusuhna kempak Dibata. E maka la banci lang arah ertoto me manusia ngakuken kerina salah lepak si ibahanna bas geluhna. Ertina maka arah pertoton oituriken ras itungkaskenna me kerina isi pusuhna kempak Dibata. Seh maka lanaibo lit si terbuni ilebe-lebe Dibata. Termasuk pe kerina Salah dosana pe iturikenna man Dibata.
La terjeng je saja ngenca. Ituriken Jakup pe maka pertoton kalak si benar e ergegeh kal. Enda labo ngerana kerna kuasa atau gegeh magic i bas kegeluhen kalak si erkiniteken. Janah la ka bo jadi sada penilaian maka lit toto si benar lit ka toto si la benar. Tapi e ngatakenca maka kalak si ertoto alu payo eme kalak si ertoto alu tutus, jujur dingen la memaksaken sura-surana man Dibata. Enda me gambaren pertoton kalak si benar. Maka labo ia ertoto guna menghakimi kalak si deban, labo ipaksakenna Dibata ngikuti sura-surana. Tapi pertoton kalak si benar ergegeh erkiteken iendeskenna kerina si jadi kempak kuasa ras sura-sura Dibata. Tek ia maka kuasa Dibata banci ngubahken kerina si payo e sue ras sura-sura Dibata.
APLIKASI
I bas ndalani kegeluhen enda, perlu isadari Mamre maka gegeh manusia labo banci ipenalem. Mamre arus sadar maka gegehna e gegeh si terbatas nge. Labo gegeh si mbelin. Keterbatasen e mabai kalak si erkiniteken arus ka nge mindo penampat kempak gegeh si terbelinen i bas ia. Labo kempak gegeh si lit i bas doni enda. Tapi kempak gegeh Dibata kap. Tentu bageme dalanna manusia ertoto kempak Dibata. Sebab alu ertoto ialokenna me gegeh si mbaru si ibereken Dibata man bana. Janah arah gegeh si mbaru e, reh ngasupna ka me ia ndalani ras ngalaken erbage-bage tantangen geluh. E maka penting kal man Mamre lako ngaturken kesempaten i bas jabu gelah ertoto man Dibata. Mamre arus nge ndalanken fungsina selaku imam, alu mimpin ras mabai jabu gelahna ersembah ras ertoto man Dibata. Tindaken si bage me si mabai Mamre ngaloken gegeh si mbaru si ibereken Dibata man bana.
- DISKUSI
- Turikenlah gegeh si uga nge si ialoken manusia tupung ia ertoto man Dibata?
- Kai dage si enggo igejapken Mamre ulih pertotonna si enggo nyata bas kegeluhenna?
- USULEN LAGU
- KEE GBKP No. 270:1-3
- KEE GBKP No, 176:1-3
- KEE GBKP No. 385:1-3
- KEE GBKP No. 303:1-3
Pdt. Dicky A. Bangun, M.Th
HP. 0812 6323 1231