BIMBINGEN PA MAMRE TANGGAL 17-23 JULI 2022

Eko energy, tindakan baru dalam merawat lingkungan dan menghasilkan energy terbarukan (sampah, minyak jelantah)

Teks       : Kejadin 37:20-28

Tema     : TERPERANGKAP BAS PERBEBEN GELUH TAPI TETAP ERPENGARAPEN MAN DIBATA GUNA ERBAN SIMEHULI

Tujun     : Gelah Mamre:

  1. Meteh maka perbeben banci katawari paksa i bas geluhta
  2. Erpengarapen man Dibata jadi ulu Gegeh bas Mengubah Keadaan/ Perbeben e Jadi Mehuli

Metode                : Diskusi

37:20 Sekarang, marilah kita bunuh dia dan kita lemparkan ke dalam salah satu sumur ini, lalu kita katakan: seekor binatang buas telah menerkamnya. Dan kita akan lihat nanti, bagaimana jadinya mimpinya itu!” 37:21 Ketika Ruben mendengar hal ini, ia ingin melepaskan Yusuf dari tangan mereka, sebab itu katanya: “Janganlah kita bunuh dia!” 37:22 Lagi kata Ruben kepada mereka: “Janganlah tumpahkan darah, lemparkanlah dia ke dalam sumur yang ada di padang gurun ini, tetapi janganlah apa-apakan dia” –maksudnya hendak melepaskan Yusuf dari tangan mereka dan membawanya kembali kepada ayahnya. 37:23 Baru saja Yusuf sampai kepada saudara-saudaranya, merekapun menanggalkan jubah Yusuf, jubah maha indah yang dipakainya itu. 37:24 Dan mereka membawa dia dan melemparkan dia ke dalam sumur. Sumur itu kosong, tidak berair. 37:25 Kemudian duduklah mereka untuk makan. Ketika mereka mengangkat muka, kelihatanlah kepada mereka suatu kafilah orang Ismael datang dari Gilead dengan untanya yang membawa damar, balsam dan damar ladan, dalam perjalanannya mengangkut barang-barang itu ke Mesir. 37:26 Lalu kata Yehuda kepada saudara-saudaranya itu: “Apakah untungnya kalau kita membunuh adik kita itu dan menyembunyikan darahnya? 37:27 Marilah kita jual dia kepada orang Ismael ini, tetapi janganlah kita apa-apakan dia, karena ia saudara kita, darah daging kita.” Dan saudara-saudaranya mendengarkan perkataannya itu. 37:28 Ketika ada saudagar-saudagar Midian lewat, Yusuf diangkat ke atas dari dalam sumur itu, kemudian dijual kepada orang Ismael itu dengan harga dua puluh syikal perak. Lalu Yusuf dibawa mereka ke Mesir.

1. KATA PENARUH

Doni enda ras isina itepa Dibata seh kal ulina (bdk. Kejadin 1). Doni simehuli e jadi rontang erkiteken kerangapen manusia si la ngasup mengendaliken sura-surana. Kerina enggo ibereken Dibata man manusia janah enggo ibereken peringeten man bana kai si la banci ilakokenna gelah ula jadi si la mehuli man manusia. Man manusia pe ibereken Dibata kepercayaan ras tanggungjabab guna njagai kerina si enggo jadiken Dibata ndai gelah banci tetap mehuli. Tupung manusia lanai matuhi kai si enggo itetapken Dibata janah manusia enggo nggeluh i bas kerangapen maka kerina perbahanenna ncedai kerina si mehuli ndube. Kita harus pang ngatakenca maka kerusakan alam semesta enda terjadi mbelin kal erkiteken perbahanen manusia si la nai nggeluh ngikutken sura-sura Dibata tapi nggeluh enggo erbana bana. Upaya manusia guna pehuliken lingkungen sienggo ceda ndai e me uga ia arus bersahabat man lingkungenna, memberdayakan kai silit guna menghasilken simehuli sekaligus pehuliken lingkungenna.

2. URAIAN TEKS/ TAFSIREN

Pusuh ras perukuren sila mehuli adi tetap sipegeluh i bas kegeluhen maka banci peturah perbahanen ras tindaken si la mehuli. Senina-senina Jusup si la ngasup ngaloken kelebihen si Jusup erkiteken nipi siturikenna maka alu erbage-bage cara berusaha ngkernepken si Jusup. Senina-senina

Jusup erpekat guna ngelakoken tindakenna ma Jusup. Segala cara upayaken senina Jusup guna ngkernepken si Jusup: mbunuhsa, ngambekkenca ku sumur ras ndayakenca ku kalak Israel. Kedungenna pilihen senina-senina Jusup e me ndayaken si Jusup man kalak Ismail alu 20 duit pirak. Senina-senina Jusup ndatken keuntungen i tengah-tengah penderitaan seninana si Jusup si lanai jelas uga kari kecibalna. Perbahanen sijahat adi la mis idungi/ipekena akan peturah perbahanen si jahat simbaru ka. Guna menutupi perbahanen sijahat maka senina-senina si Jusup erban rekayasa berita man bapana (Jakup) maka si Jusup enggo mate ipan rubia-rubia simerawa. Alu bage bapana la meteh kejahaten si iban senina-senina si Jusup ras la mempersalahkenca.

Berbeda ras senina-seninana i bas menyikapi kerina situasi, Jusup tetap ncidahken perukuren simehuli aminna si la mehuli ilakoken senina-senina man banna. Perbahanen si la mehuli si ilakoken senina-seninana inen Jusup tetap alu cara si positif sebab karakter Jusup e me karakter si membangun, e me:

  1. Arah kai siterjadi Jusup ndarami hal si positif aminna si terjadi e la mehuli entahpe la bagi ukurta. Adi Jusup kedungenna seh i Mesir alu proses ija ia ngenanami erbage-bage perbeben: idayaken, i fitnah ras ipenjaraken maka situhuna endam cara Dibata guna mabai ia ku Mesir guna nelamatken kalak sinterem (Bdk. kejadin 45:5). Enggo kepeken ipersiapken Tuhan si Jusup jadi penyelamat kalak sinterem aminna guna s ie ia arus ngenanami kiniseran.
  2. Aminna jahat perbahanen senina-seninana tapi Jusup la nggit erbalas sebab e labo tugasna. Kejahaten adi ibalas alu kejahaten maka akan peturah kejahaten simbaru. Tugas manusia e me memutus mata rantai si la mehuli ndai gelah turah si mehuli. Fokus kegeluhen Jusup e me uga ia banci nelamatken kalak sinterem . Kerina sila mehuli ilakoken senina-senina ndube man bana enggo isalihken Dibata jadi mehuli man bana bagepe kalak sinterem (Bdk .Kejadin 49:19)

3. APLIKASI

Doni inganta tading genduari paksana ceda erkiteken kerangapen manusia. Kerusaken lingkungen erkiteken kepentingen ekonomi erbanca alam jadi ceda al. pengerusakan hutan, pertambangan liar, pemakaian rumah kaca sierbanca terjadi banjir, krisis energy ras pemanasan global. I butuhken kesadaran i bas kita manusia maka adi situasi enda la siubah akan peturah kiniseran man banta bahkan bencana mbelin. I butuhkan kalak si bagi Jusup perukurenna e me guna nelamatken kalak sinterem nggit berkorban. Labo sebalikna bagi si ilakoken kalak ndarami keuntungan man dirina jine, alu ncedai lingkungenna pe la masalah bana, alu ngkorbankenna kalak sinterem.

Guna penyelamatan doni enda i bas kehancuren nari ibutuhken sada tindaken simbaru e me uga kita kembali merawat lingkungennta alu mehuli. Guna kegeluhennta tuhu kita butuh energy tapi energy siidatken kita kidekah enda cenderung merusak lingkungennta. E maka genduari sangana ikembangken energy ramah lingkungen (green energy, Eco-energy) si berfokus uga kita mengembangken energy si banci iperbaharui (terbarukan) ras la mencemari lingkungennta.

Piga-piga hal sibanci ikembangken ras ilakoken kita guna pengembangan eco-energy enda i bas inganta e me:

  1. Mikrohidro e me pembangkit listrik tenaga air skala kecil. Sienda enggo ikembangken gerejanta melalui Yayasan Ate keleng-Parpem GBKP alu memberdayakan potensi air si lit i bas sada kuta guna menghasilken listrik siibutuhken masyarakat antara lain: Buluhawar, Laja, Sigamang, Sikeben.
  2. Biomass e me bahan bakar si iperoleh arah biomass organism atau produk metabolisme mis, kotoren sapi ras sampah-sampah.
  3. Bahan bakar nabati mulai arah buah seh biji, misalna: buah jarak, buah sawit, tebu, umbi-umbian
  4. Pengelolahan minyak jelantah pe perlu silakoken disamping untuk menjaga pencemaran lingkungan janah banci ka menghasilken nilai ekonomis, mi. Menjadi sabun cuci, menjadi lilin, pembersih lantai, aromaterapi ras pakan unggas.

4. DISKUSI
1) Engkai maka perukuren ras tindaken senina senina Jusup encedaken diri si Jusup tapi sebalikna tindaken ras perbahanen Jusup pehuliken senina-senina ras kalak sinterem?
2) Kai nge si banci ilakoken mamre guna eco energy encidahken tanggungjababnta lako nelamatken lingkungenta gelah tetap mehuli?

5. USULEN LAGU
1) KEE GBKP No: 319 :1,2,3
2) KEE GBKP No. :320: 1,2
3) KEE GBKP No. : 305:1-
4) KEE GBKP No. :309: 1,3

Pdt. Rehpelita Ginting S.Th, M.M
HP. 0812 9391 004