BIMBINGEN PA MAMRE TANGGAL 19-25 JUNI 2022

(Kepemimpinen ras Spiritualitas)

Teks       : Markus 10: 41 – 45; Matius 7: 12

Tema     : PEMIMPIN SINGELAI

Tujun    : Gelah Mamre:

  1. Meteh kai erti sekalak pemimpin erpalasken Pustaka si Badia ras ngasup mbedakenca ras kepemimpinen doni.
  2. Ngasup jadi pemimpin siberkarakter

10:41 Mendengar itu kesepuluh murid yang lain menjadi marah kepada Yakobus dan Yohanes. 10:42 Tetapi Yesus memanggil mereka lalu berkata: “Kamu tahu, bahwa mereka yang disebut pemerintah bangsa-bangsa memerintah rakyatnya dengan tangan besi, dan pembesar-pembesarnya menjalankan kuasanya dengan keras atas mereka. 10:43 Tidaklah demikian di antara kamu. Barangsiapa ingin menjadi besar di antara kamu, hendaklah ia menjadi pelayanmu, 10:44 dan barangsiapa ingin menjadi yang terkemuka di antara kamu, hendaklah ia menjadi hamba untuk semuanya. 10:45 Karena Anak Manusia juga datang bukan untuk dilayani, melainkan untuk melayani dan untuk memberikan nyawa-Nya menjadi tebusan bagi banyak orang.”

7:12 “Segala sesuatu yang kamu kehendaki supaya orang perbuat kepadamu, perbuatlah demikian juga kepada mereka. Itulah isi seluruh hukum Taurat dan kitab para nabi. 

1. KATA PENARUH

Kerina manusia (pribadi lepas pribadi) e me pemimpin, paling tidak ia pemimpin nandangi diri sendiri. I bas kesempaten enda kita ngerana kerna kepemimpinen secara khusus kepemimpinen Kristen. Kepemimpinen Kristen atau igelari pe kepemimpinen rohani (Kristen) si tentu berbeda konsepna ras kepemimpinen doni.

Kepemimnpinen rohani (Kristen) sangat berhubungen ras spiritualitas. Spiritualitas ngerana kerna kadar karakter ntah pe igelari kualitas kerohanian sesekalak jelma. Jadi kuga kin palas kepemimpinen Kristen? Jawabna e me kepemimpinen sierpalasken spirituallitas Kristus. Spiritualitas Kristus e me sue ras karakter Jesus si igelari kepemimpinen si ngelai (kepemimpinan yang melayani) bagi temanta.

2. URAIAN TEKS/ TAFSIREN

Kalimat ‘Kepemimpinen ras Spiritualitas’ idatas bimbingen enda bage pe tema PA-nta minggu enda ‘Kepemimpinen Singelai’ (Pemimpin yang melayani), duana enda ngertiken maka enda me kepemimpinen rohani (kepemimpinen Kristen). Kepemimpinen Kristen e me kepemimpinen si la tersirangken ras soal spiritualitas.

Mbue defenisi kata spiritualitas. Secara sederhana banci siertiken maka spiritualitas Kristen e me kesadaran seseorang untuk bersekutu dengan Roh Kudus yang tidak bisa terputus oleh kedagingan dan dosa. Spiritualitas Kristiani artinya sampai sejauhmana orang percaya yang sudah dilahirkan kembali itu mengizinkan Roh Kudus memimpin dan menguasai hidupnya. Alu bage spiritualitas Kristiani ertina kegeluhen kalak Kristen si erpalasken/ngusih biak (karakter Jesus).

Piga-piga ayat Pustaka singerana kerna spiritualitas Jesus umpana: Galatia 5: 22, 23 kerna ‘ulih pendahin Kesah’ (buah Roh); Matuis 20: 28 “Bagi Anak Manusia si isuruh Dibata, reh labo guna ielai tapi guna ngelai, janah iendeskenNa kesahNa guna nebusi enterem jelma”. Ras mbue denga ayat sinuriken kerna spiritualitas Jesus. Kepemimpinen Jesus e me kepemimpinen singelai (Tema PAnta).

Latar belakang ogenta (Markus 10) justru ncidahken kepemimpinen secara doni i bas ajar-ajar. Piga-piga alasen sincidahken kepemimpinen secara doni e me:

  1. Ajar-ajar Jesus (Jakobus ras Johanes) anak-anak Sebedeus ras Salomo. Salomo e me senina Maria nande Jesus. Alu bage Jakobus, Johanes senina sepemeren ras Jesus. Hubungen perkade-kaden enda i manfaatken Jakobus ras Johanes gelah ngenca pagi Jesus jadi raja sierkuasa banci ia jadi orang nomor dua ras nomor telu. Adi i bas perikop sisejajar ras Markus 10: 35-40 e me Matius 20: 20-28 ikataken simindo man Jesus e me Salomo nande Jakobus ras Johanes. Jadi memanfaatken jalur perkade-kaden untuk kepentingan doni.
  2. Arah keterangan idatas, ncidahken maka ajar-ajar Jesus sendiri lenga itehna guna kai Jesus reh ku doni. Konsep Kemesiasen Jesus iertiken selaku raja singangkat pedang ngelawan penguasa Kerajaan Romawi paksa si e; sementara konsep Jesus sendiri e me ia Mesias/raja secara rohani.
  3. Erkiteken si e maka kepemimpinen Jesus ikataken pemimpin simelayani.

3. APLIKASI

Tema PA-nta ‘Pemimpin singelai’. Enda sada karakter si icidahken Jesus selaku Anak Dibata. Jesus selaku manusia si sejati si ngenanami kiniseran erkiteken dosa manusia. La la erlawan aminna pe banci la ngelawan, sebab itehna guna kai la reh ku doni enda, e me nggenepi rencana penyelamaten si enggo irancang Dibata BapaNa (Markus 10: 45) Jesus mpeseri diriNa bagi sekalak juak-juak (hamba) band. Ras oge pe Pilipi 2: 6-7.

Sekalak pemimpin singelai harus lit i bas ia ‘hati seorang hamba’ bali ras Kristus; siap untuk tidak populer/tidak dikenal, siap la iperhitungken kalak. ‘berhati hamba’ ertina ngelai alu dem kerelan, pengabdin ras meteruk ukur (baca: 1 Samuel 16: 7b) e maka selaku Mamre, selaku pemimpin i bas Mamre mari kita ngelai/melayani dengan hati e me hati seorang hamba. Tanpa memiliki hati hamba, kita tidak layak melayani Tuhan dan sesama!

Enda me komitmen si arus lit i bas sekalak pemnimpin si melayani sue ras temanta

4. DISKUSI
1. Cuba turiken engkai maka Jesus nggit ras ngasup mpeteruk diriNa seh mate i kayu persilang!
2. Adi erpalasken Kata Dibata singataken: Kepemimpinen Mamre/Kristiani e me kepemimpinen si melayani, bali ras sekalak juak-juak (hamba); engkai maka nggit ras merincuh kita jadi pengurus/pemimpin i bas Mamre enda?

5. USULEN LAGU
1. KEE GBKP No. 381: 1, 2
2. KEE GBKP No. 381: 3, 4
3. KEE GBKP No. 286: 1, 3, 4
4. KEE GBKP No. 420: 1-

Pdt. Hermanto Tarigan, M.Th
HP 0812 6405 6540