Bahan PA Mamre 25 Maret 2021

New normal life (adaptasi hidup baru); kai tanggungjabab Mamre?

Ogen     :              Heber 12: 9-11

Tema     :              Nehken Pengajaren Si Erbahanca Malem Ate

Tujun     :              Gelah Mamre:

  1. Meteh Pentingna ndidik anak ku bas adaptasi kegeluhen si mbaru
  2. Mabai anak ku bas pengajaren Dibata guna kiniulin kegeluhen anak bage pe guna kebadian Dibata

12:9Selain itu, kita memiliki ayah-ayah di dunia ini yang mendidik kita, dan yang kita hormati; jika demikian, bukankah kita harus lebih lagi menundukkan diri kepada Bapa atas segala roh dan atas hidup?
12:10Sebab, jika ayah kita yang ada di dunia ini menghajar kita untuk waktu yang singkat berdasarkan cara yang mereka anggap paling baik, Bapa yang ada di surga menghajar kita demi kebaikan kita sendiri sehingga kita memperoleh bagian dalam kekudusan-Nya.
12:11Semua didikan, pada saat diberikan, memang tidak menyenangkan dan menyakitkan. Akan tetapi, sesudah itu akan menghasilkan buah kebenaran yang memberi damai sejahtera kepada mereka yang telah dilatih oleh didikan itu

KATA PENARUH

New Normal Life (adaptasi hidup baru) e me sada langkah penanganen Covid-19 i bas bidang kesehaten, sosial ras ekonomi. Istilah Indonesiana e me: Kenormalan Baru. Erkiteken virus corona melawen denga maka bene atau mungkin tetap lit isekelewetta maka istilah kenormalan baru iertiken ‘berdampingan’ dengan virus corona. Ertina New Normal Life sada pola hidup ija kita ibaba kubas pola hidup si berbeda bagi sienggona. Umpamana: hidup disiplin, bekerja, belajar ras ibadah di rumah saja (terkecuali tidak bisa tidak); cuci tangan dengan sabun, jaga jarak, pakai masker, berolah raga, meningkatkan imunitas tubuh, rsdna.

Arah situasi simbaru enda la banci lang kita arus beradaptasi (alu disiplin mematuhi protokoler kesehaten si menuntut kita kalak Kristen arus jadi barisan terdepan. Guna si e mari sipepayo kata Dibata: kai tanggungjabab Mamre nandangi anak ras keluargana; terlebih i bas kita memperlengkap anak-anakta guna jadi pasu-pasu, sue ras tahun program gerejanta.

URAIAN TEKS/TAFSIREN

Mbue perkara si labo siangka uga cara kerja Dibata nandangi kita si tek baNa. Sada sieteh kita pasti maka rancangen Dibata la pernah maba cilaka man banta tapi maba kemalemen ate. Contoh: i bas kita setia man Tuhan, turah erbage kiniseran man banta. Si enda erbahanca nungkun ukurta, ija Dibata? Engkai maka ipediatNa kiniseran enda jadi man bangku? rsd.

Ogen PA-nta mereken jawaben kerna kegelisahen si turah i datas enda. Ayat 11 alu tegas ngataken maka kiniseran si reh man banta justru e jadi bukti keleng ate Dibata man banta. Dibata engkelengi kita i bas ras arah kiniseran si reh man banta.

“Asum kita iajarken, ceda ateta, la siakap meriah. Tapi dungna, kita si enggo terdidik, pengajaren erbahanca kita nggeluh rikutken singena ate Dibata, she maka malem ateta”. (Heber 12: 11)

Sura-sura Dibata e me gelah kita nggeluh disiplin ras ertanggungjabab. Aminna pe Dibata e perkeleng (kasih), tapi la pernah kita imanjakenNa gelah kita dewasa ras ertanggungjabab.

Penulis kitab Kuan-kuanen (3: 11) ngataken gelah ula kita nulak didiken Tuhan ras ula bosan nandangi persingetNa sebab didiken e guna mbangun kegeluhen pertendinta; janah adi Dibata la ndidik kita maka e ngatakenca maka la ianggapNa kita anakNa, tapi anak haram (anak-anak gampang) (ay.8). jadi, arah kiniseran e me justru sada bukti ija Dibata engkelengi kita. Enda me si igelari ‘disiplin ilahi’.

Penulis kitab Heber ngidah maka kiniseran si inanami kalak Kristen e me sada hal si positif sebab arah e Dibata engkelengi kita ras bukti maka kita anak-anakNa.

Cataten: kiniseran ijenda maksudna e me kiniseran si erkiteken naksiken kebenaren Dibata (nggeluh i bas disiplin ilahi) labo kiniseran erkiteken ulahta si la mehuli. Nina Dibata: “Barang siapa kukasihi, ia Ku tegor dan Ku hajar, sebab itu relakanlah hatimu dan bertobatlah” (Ket. 3: 19). Enda bali ras orangtua ngerawai, nggetuk anak erkiteken keleng ate. Jadi lit tujun sipositif janah sebalikna adi anak imanjaken e ertina kekelengen si semu ras keliru sebab kehancuren nandangi anak.

APLIKASI

Arah oraten PA enda lit piga-piga penegasen sekaligus perenungen man banta

  1. Maka kepeken Dibata erkeleng ate man banta labo saja i bas la masu-masu geluhta kerina simehuli tapi pe keleng ate Dibata e banci reh arah lit na kiniseran si la bagi ukur i bas geluhta. (bdk.. Ket. 3: 19) ndai! Jadi ula berkeci hati apaika konplain seh nadingken Dibata.
  2. Arah situasi pandemi si nuruh kita nggeluh i bas adaptasi hidup baru (New normal life) si isina maka kita Mamre harus bersikap tegas ras disiplin i bas ndidik ras ngajarken anakta gelah alu bage bagi tema PA nta anak-anak nggeluh alu ermalem ate. Guna si e kita Mamre lebe jadi usihen i bas disiplin diri. Kita ipersingeti pe maka genduari enda adi kita ndidik anakta alu memanjaken ia,e ertina kita la erkeleng ate man anakta. memanjaken anak= menghancurkan masa depan anak e sendiri.
  3. Mari sipeseri persepsinta maka pendidiken karakter (EQ = Emosional Quotient ras SQ = Spiritual Quotient) pertama dan terutama i datken anak e me i bas jabu (rumah tangga), emaka mari sitingkatken perhatinta i bas si e.

Banci sibandingken bagi jabu-jabu kalak Israel sangat fokus ku bas pendidikan jabu. (UI. 6: 1-9).

DISKUSI

  1. Mari sidiskusiken kuga nge maksudna adi ikataken ‘Dibata engkelengi kita arah kiniseran/ keadaan si la bagi ukurta? (oge Heber 12: 11; Ket. 3: 19)
  2. Kuga sedekah enda penggejapenta, ija nge pusat pendidiken karakter nandangi anakta (EQ ras SQ) janah kai si jadi tekatta selaku bapa?

USULEN ENDE ENDEN

  1. KEE GBKP No. 182: 1, 2
  2. KEE GBKP No. 469 (iulih-ulihi: Tuhan ku ukuri..  kulakoken…)
  3. KEE GBKP No. 482
  4. KEE GBKP No. 424: 1,2

Pdt. Hermanto Tarigan, MTh

Pendeta Mamre GBKP

HP. 0813 960 50383