KARAKTER MAMRE (METERUK UKUR)
Ogen : Pilipi 2:5-11
Tema : Ngusih Kristus
Tujun : Gelah Mamre
- Ngangkai kiniteruken ukur Tuhan Jesus
- Ngusih Jesus i bas kiniteruken ukur
Metode : Diskusi
2:5 Hendaklah kamu dalam hidupmu bersama, menaruh pikiran dan perasaan yang terdapat juga dalam Kristus Yesus, 2:6 yang walaupun dalam rupa Allah, tidak menganggap kesetaraan dengan Allah itu sebagai milik yang harus dipertahankan, 2:7 melainkan telah mengosongkan diri-Nya sendiri, dan mengambil rupa seorang hamba, dan menjadi sama dengan manusia. 2:8 Dan dalam keadaan sebagai manusia, Ia telah merendahkan diri-Nya dan taat sampai mati, bahkan sampai mati di kayu salib. 2:9 Itulah sebabnya Allah sangat meninggikan Dia dan mengaruniakan kepada-Nya nama di atas segala nama, 2:10 supaya dalam nama Yesus bertekuk lutut segala yang ada di langit dan yang ada di atas bumi dan yang ada di bawah bumi, 2:11 dan segala lidah mengaku: “Yesus Kristus adalah Tuhan,” bagi kemuliaan Allah, Bapa
KATA PENARUH
Perbapan GBKP si igelari sebage Mamre nggeluh, erdahin ras ngelai alu sada semboyan/motto eme Mamre erdiate, Mamre erpemere. Motto/semboyan enda tentuna la sekedar ibelasken tapi pe arus ngelangketi (merasuki) perukuren, pengerana ras perbahanenna. Arah motto Mamre enda, kerina Mamre labo saja sekedar jadi bapa ras imam i tengah jabu, tapi jadi bapa ras imam sierkarakter mediate ras erpemere. Mediate banci sitafsirken eme biak si mereken diri ras perhatian secara penuh, fokus nandangi anak jabuna, janah erpemere sitafsirken labo saja mereken nafkah, tapi pe mereken erbage-bage si mehuli, pengaruh si mehuli, mereken terang i bas kegeluhen anak jabuna. Tapi kai pe motto Mamre, la lit ertina adi la sikutken, la sidalanken, sipraktekken bas kegeluhen. Janah perlu sipikirken maka, adi motto Mamre enda si pahami sebage hakikat/jati dii Mamre, banci nge sikataken maka Mamre e labo Mamre situhu-tuhu adi la erdiate ras erpemere.
URAIAN
Bahan ogenta i bas Pilipi 2:5-11, ngajari Mamre uga arusna Mamre nggeluh/karakter Mamre khususna nggeluh i tengah-tengah perpulungen bagepe i bas jelma sinterem. Rasul Paulus i bas suratna enda ngingetken gelah perpulungen Pilipi banci nggeluh alu nempatken Tuhan Jesus sebage model ntah pe panuten ras pe usihen, janah terbagesen maka kalak Kristen/Mamre jarapken labo sekedar ngelakoken bagi si ilakoken Jesus tapi ikataken “nggeluh i bas Kristus” (bnd. ay. 1). Si enda tentu erkawiten ras ayat 5. 1 ja ikatakenna i je: “perukurenndu bali min ras perukuren Kristus Jesus“. Uga maka banci perukuren kalak Kristen bagi perukuren Kristus, sementara kalak Kristen e labo Kristus? Paulus ngidah maka adi Kristus ringan i bas kita maka banci kita bali bagi Kristus (perukurennta) aminna gia kita labo banci seri (hakakikatta) ras Kristus. Hal si e menarik man banta. sabab umumna adi sekalak ikuasai roh jahat, maka perukurenna, pengerana ras perbahanenna pe jahat bagi kesah si lit i bas ia. Adi Kesah si Badia si ringan i bas kita maka tentu perukuren bagi neruken Kristus Jesus e pe banci lit i bas kita.
I bas ayat 6 Paulus nuriken kerna biak Jesus si man usihen. Ikataken maka I bas Jesus lit biak Dibata. I bas terjemahan bahasa Indonesia bage pe terjemahan pustaka sidebanna (KJV & NIV) ngertiken sebage “rupa Allah atau keberadaan sebagai Allah“. Ayat enda banci siertiken maka Jesus e me tuhu-tuhu Dibata, si erkuasa ras ermulia, tapi la ipertahankenna kini-Dibatan-Na gelah banci ngkelengi ras ngkelini manusia. Banci si bayangken kemuliaan ras kuasa si lit i bas Jesus justru labo i pakena guna kepentingenNa sendiri tapi ipakena guna ngekelengi manusia. Janah terdauhen i bas ayat 7 pe ikatakenna, maka la terjeng la ipertahankenna tapi itadingkenNa kerina ke-Dibataan-Na, janah jadi manusia ia nggeluh bagi sekalak juak-juak. Kai ilakoken Jesus eme demonstrasi kekelengen Dibata si ekstrim. Jesus e Dibata si mereken diriNa ngenanami bentuk bagi tinepaNa, sebage manusia, ngenanami keterbatasen ras erbage-bage hal siinanami manusia. ² Adi siperbandingken ras kiniteken temannta khususna Budha, adi kalak bujur tupung ia nggeluh, sada masa pepagi banci ka ia nggeluh janah seh ku tingkat kesempurnaan jadi sekalak Budha (dewa). Adina Jesus justru la si sempurna muat rupa manusia si terbatas. Janah umumna kerina manusia erlumba nadingken doni guna mencapai surga tapi Jesus nadingken surga gelah banci ku doni nelamatken manusia. Si enda bagi siikataken Paulus i bas ayat 4, maka Jesus labo ngukurken keperlunNa saja tapi ngukuri kerperlun kerina anak-anakNa. Janah arah kai siilakoken Jesus, arusna Mamre rukur maka kepentingen kalak si deban (anak jabunta, temannta sada perpulungen, sada kuta rsd.) eme jadi kepentingennta, bagi siilakoken Jesus.
Ayat 8 nuriken terdauhen aplikasi kekelengen Jesus arah kiniteruken ukurNa patuh man Dibata seh matena. Kata meteruk ukur (Yun. Etapheinoosen), i bas Bahasa aslina pemakaian kata enda secara moral ras spiritual banci ertiken sebage sikap menundukkan diri. Labo ngatakenca la ia ngasup ngelawan ntah nimbak, tapi alu kesadaren ras kerelaan ia nempatken dirina i teruh, janah patuh. Kematen i kayu persilang situhuna labo sada keterpaksaan ntahpe si la tersilahken. Lit nge kuasa i bas Jesus. Tapi alu kesadarenNa ncibalken diriNa i bas kayu persilang, gelah kerina manusia si “meteruk” erkiteken dosa banci teridah metunggung janah selamat.
I bas ayat 9-11 Paulus nuriken maka kemuliaan Jesus sebage Dibata labo teridah arah kuasaNa si luar biasa, tapi arah kekelengenNa ras kiniteruken ukurNa sierbahanca manusia selamat. Janah palasta nembah man Jesus. Iabo erkiteken erbage-bage kuasaNa si ajaib, si luar biasa, tanda-tanda sengget si mbelin tapi eme kekelengen ras kiniteruken ukurNa.
² Megati manusia ban susahna jungut-jungut, nina: adi Dibata e sekali arah aku ntah la ia ngasup. Pernyataan e sesat sabab Dibata nggo mbuktiken maka ia enggo nempatken dirina bagi kita, janah icidahkenna maka ia ngasup.
APLIKASI
Mamre GBKP sebage anak-anak Dibata singakuken Jesus Kristus sebage Dibata ras Juruselamatna, tentuna arusna ngusih kegeluhen Kristus. Arah ogennta sekalenda siidah maka pengkenai motto Mamre erdiate ras erpemere eme kepeken bagi si enggo icidahken Tuhan Jesus arah kiniteruken ukurNa. Tentu enda arusna jadi pedoman si ngelangketi kegeluhen Mamre, khususna i tengah-tengah jelma sinterem. Uga Mamre banci ngidah kepentingen teman jadi kepentinganna ka, alu bage ngasup ia ngergaken temanna bagi Jesus ngergaken manusia. Mamre GBKP arus nggeluh bagi Kristus erkiteken Kristus nggeluh i bas Mamre.
DISKUSI
- Uga nge pengangkanta kerna kiniteruken ukur si icidahken Tuhan Jesus?
- Kai nge si banci silakoken sebage wujud nyata kita ngusih karakter Tuhan Jesus eme meteruk ukur, i bas organisasi Mamre, i bas jabu, ras i tengah-tengah masyarakat?
USUSLEN ENDE- ENDEN
- KEE GBKP No. 299:1-3
- KEE GBKP No. 2091-3
- KEE GBKP No. 86:1-3
- KEE GBKP No. 276:1
Pdt. Vicardo A. Ginting, S.Th
Ketua Klasis Tigabinanga