HUT RI 17 Agustus / Politik
Ogen: Masmur 107: 28-38
Tema: Kemerdekaan eme pemere Dibata simeherga
Tujun Gelah Mamre:
- Meteh maka kemerdekaan e me pemere Dibata
- Mamre ngasup ngisi kemerdekaan RI
Metode: Diskusi/Aksi
107:28 Maka berseru-serulah mereka kepada TUHAN dalam kesesakan mereka, dan dikeluarkan-Nya mereka dari kecemasan mereka,
107:29 dibuat-Nyalah badai itu diam, sehingga gelombang-gelombangnya tenang.
107:30 Mereka bersukacita, sebab semuanya reda, dan dituntun-Nya mereka ke pelabuhan kesukaan mereka.
107:31 Biarlah mereka bersyukur kepada TUHAN karena kasih setia-Nya, karena perbuatan-perbuatan-Nya yang ajaib terhadap anak-anak manusia.
107:32 Biarlah mereka meninggikan Dia dalam jemaat umat itu, dan memuji-muji Dia dalam majelis para tua-tua.
107:33 Dibuat-Nya sungai-sungai menjadi padang gurun, dan pancaran-pancaran air menjadi tanah gersang,
107:34 tanah yang subur menjadi padang asin, oleh sebab kejahatan orang-orang yang diam di dalamnya.
107:35 Dibuat-Nya padang gurun menjadi kolam air, dan tanah kering menjadi pancaran-pancaran air.
107:36 Ditempatkan-Nya di sana orang-orang lapar, dan mereka mendirikan kota tempat kediaman;
107:37 mereka menabur di ladang-ladang dan membuat kebun-kebun anggur, yang mengeluarkan buah-buahan sebagai hasil.
107:38 Diberkati-Nya mereka sehingga mereka bertambah banyak dengan sangat, dan hewan-hewan mereka tidak dibuat-Nya berkurang.
KATA PENARUH
Jumpa ka kita i bas PA mamre wari enda, ngerana kerna Kemerdekaan I bas menyambut HUT RI si pe 75 ken tanggal 17 enda. Tik nari erdahinka me panitia-panitia HUT RI ibas lingkungenta, kantor, gereja rsd, bahkan erbahan acara perlumban-perlumban guna memeriahken HUT RI enda. Lebih asa si e, kai nge peranta guna proses kemerdekaan enda ras pe kai nge si bahan gelah kit ape enggo ikut berpartisipasi i bas mendewasakan Negaranta enda guna menyongsong bonus Demografi (usia produktif lebih besar 15-65 tahun dari pada usia non produktif) Indonesia 2020 si puncakna ibas tahun 2030-2035 enda.
Erbicara-bicara bas geluh enda tentu melalakal man oraten, salah sadana e me kerna kemerdekaan. Ibas Wikipedia Indonesia tersinget kerna arti kemerdekaan e me “Kemerdekaan adalah: (kata benda) di saat suatu negara meraih hak kendali penuh atas seluruh wilayah bagian negaranya. (kata benda) di saat seseorang mendapatkan hak untuk mengendalikan dirinya sendiri tanpa campur tangan orang lain dan atau tidak bergantung pada orang lain lagi.”Arah pengertin enda, maka kemerdekaan secara Negara i ertiken ngasup mengendaliken Negara rasngaturkensa. Secara pribadi erti kemerdekaan e me, ngeluhken kegeluhen alumandiri, lanai lit intervensi kalak sideban ibas ngaturken kegeluhenna. Pengertin katamerdeka seh kal kepe belangna, terlebih-lebih ibas perkembangan jaman enda rikutras perkembangen kebutuhen, sierbahansa sada bangsa entah pe sekalak jelma naiklevel kebutuhenna. Adi naik level kebutuhen tentu tambah proses nggeluh siarus Ibentasi. lbas proses melala perbeben, kiniseran, persaingen, kegagalan, rsd. Prosese me sierbahansa maka banci sada bangsa ntah sekalak jelma nggejabken kesuliten.Aminna pe si jadi e labokesuliten si permanen. Lit nge kalak si erpengakap maka “proses” e me sada “penjajahan” sierbahan banci saja i anggapna “langa ia merdeka”.Hal enda me si igargari arah ogenta Masmur 107:28-38.
URAIAN
Teks enda sada gambaren bangsa si njumpai melala perbeben ibas ndalanken “kapal”. Man kalak pelaut kuno, badai galumbang ibas lawit sebagai sada kesempaten erlayar alu kecepaten lebih tinggi, sebab angin engkimbangken layar alu megegeh ras maba kapal meter, e maka pelaut kuno tek maka ibas sada persoalen si mbelin lit ka nge je keuntungen si mbelin. Emaka Si arus i pelajari, e me “mengarungi” angin si ergelumbang, gelah banci pulah ibas kesuliten, adi pulah bas kesuliten tentu banci seh tujun si mehuli.
Isi teks enda enda eme gambaren pendahin Dibata i bas nampati kalak si tek man baNa ras mbela keadilen. Enda sada kesaksian si ncidahken kiniganjangen ntahpe kemulian Dibata. Bicara si nen ibas ayat 24 nari, maka situhuna Tuhan “mengijinken” terjadi sada kejadin. Janah i bas ayat 25 ituriken maka erkiteken perentah Dibata, jadi me sada kejadin si mbelinarah anginsi erpiu-piu ras galumbang si merawa. Kejadin e maba perbeben si mbelin man ise pe si lit ibas lawit e. Kapal si lit i je terombang-ambing lanai ergegeh ibahan galumbang e. Jelma si mbisana kel pe lanai erguna dingen bene kerina kinimbisanna (bnd. ay. 26-27). Ibas ayat 28 enda sada hal si penting kel, e me “ngendesken diri man Tuhan”. Enda eme proses man sekalak jelma gelahna robah, jera dingen erbahan pengakun nandangi Tuhan. Adi mekuah ate Tuhan, maka isampatiNa me ia. Emaka ibas ayat 29, Tuhan erkuah ate nandangi kalak si ngendesken dirina man Tuhan, emaka “Tuhan menjawab”. Janah I bas ayat 30, Tuhan nampati alu total, si ertina lebihen asa si i pindo. I taruhkenNa kalak si ngedesken diri man baNa seh ku tujunna. Ayat selanjutna 31, respon nandangi penampat Tuhan, maka harus ia “Ngataken bujur man Tuhan”. Enda me sada respon si harus i lakuken nandangi sada penampat. Erkinteken sie maka i bas ayat 32 ikataken manusia si ngejapken penampat Tuhan harus “Ersaksi” ku sekelewatna ras perjumpan-perjumpan si mbelin. Kenca si e ibas ayat 33-37, maka manusia harus “erbahan Pengakun ras pertoton” bahwa Tuhan saja ngenca ngasup nampati bangsa si erkemalangen man bana, lanai lit ingen mindo penampat selain Tuhan, erkiteken pengalamen bangsa enda enggo ngeloken penampat si mbelin i bas Tuhan. Ibas kelehen, Tuhan mereken dalan.
Ayat 38 enda me sada harapen si mbelin nandangi anak-anakNa si enggo ngejapken keleng ate Tuhan. Enda me ulih erbahan hubungen si mehuli ras Tuhan, e me pasu-pasu gelah ertuah, ras asuh-asuhen tetap reh buena. Enda sada proses erbahan hubungen ras Tuhan. Jelma si ngeluh ras ngenanami perubahen si ras ndatken masa depan si baik. Ertina maka bangsa si ngendesken diri man Tuhan pasti i berekenna penampat ras nemani bangsa enda erproses menuju sada masa depan si luar biasa.
APLIKASI
“Badai pasti berlalu” enda ungkapen si mekatep si begi, enda banci si hubungken bas oratenta sendah, Si idah uga perjuangen ibas menghadapi kiniseran si mbelin. Perlu kel si renungken maka proses ngalaken “badai” sinimakasutken ogenta. Perdalanen bangsanta enda tentu luar biasa setiap generasi njumpai persoalen- persoalen si pelain-lain. Lit menghadapi penjajahen bas bangsa si deban, lit ka generasi persoalen ibas masa transisi, lit ka persoalen kekuasaan, lit ka persoalen reformasi, lit ka persoalen demokrasi, ras erbage-bage persoalen si “arus” lit, labo terjeng bangsanta enda saja, tapi nandangi bangsa si maju pe lalap nge lit persoalen-persoalen, endam tanda bahwa Negara enda sangana erdalan, adi erdalan tentu melala si man bentasen.
Tapi perlu si eteh bahwa bangsa Indonesia enda tek kel bahwa kemerdekanna rehna ibas Dibata nari, terbukti ibas UUD-nta maka nina “dengan Rahmat Tuhan (gundari enggo1 ganti Allah) yang maha esa” erkiteken si e ka nge maka i bahan sila si pemena “Ketuhanan yang maha Esa”. Enda me bukti maka bangsanta enda tek penampat Tuhan nandangi bangsanta. Saja kenca kita ngidah keleng ate Tuhan e, kai nge ndia si bahan guna merespon pemere Tuhan e? lbas ogenta ndai enggo si idah maka kalak si mindo penampat man Tuhan, arus pe ia ersaksi ras erbahan pengakun. Kenca si e erbahan sada tindaken guna ncidahken keleng ate Tuhan alu ikut serta ibas proses berbangsa enda. Adi kerehen Tuhanta membebasken maka kita pe harus ikut memperjuangken suara Tuhan ibas setiap pendahinta ras aktivitasta. Sederhana kel e me “memperjuangken keadilen ras kebenaren” sebab adi anak-anak Tuhan tentu e kel jadi perayakenna.
Sada gambaren eme bas taneh karo (Kabupaten Karo) ras secara khusus GBKP, Adi eksekutifta ntah Bupati nta pe sekalak Pertua entah Mamre, wakilna pertua atau anggota GBKP, SKPD pe melala kel sierdahin Gerejanta, bagepe Legislatif si notabene jemaat GBKP ka nge, termasuk pemborong ras pe LSM atau wartawan na pe mbue ka nge GBKP atau secara luas GBKP me mayoritas bas Karo, kira-kira uga
nge ndia dampak sora Tuhan bas Karo enda? Uga proses pembangunen bas Karo enda? Bas dampar si deban negaranta enda enggo berjuang ibas bonus demograti, uga kari bas Karo secara khusus? Enda kesempaten man banta berperan guna nerusken sura-sura Tuhan, adi kita mehuli tentu enggo siterusken pendahin Tuhan erproses bas Negaranta enda. Kesuliten si hadapi bas pendahinta e me sebagai sada kesempatenta la ikut arus galumbang, justru kita mengikuti irama galumbang guna reh meterna ndarat ibas perbeben e alu she bas tujun. Harus si aminken segala perjuangenta ibas Tuhan, selebihna bagi ayat 38 ndai, bahwa reh me pasu-pasu Tuhan nandangi kita. Pembangunen secara luas bas negaranta enda harus bas kita nari mulai, adi sibangun prinsip Tuhan bas dirinta enda seh kel bancina i usih kalak, sebab bas pusuh manusia si jahatna kelp e lit nge bibit-bibit pertobatan (ay27). “Hidup bukan kebetulan, tapi terencana sistematis olen kekuasan Tuhan. Kehadiran di dunia bukan sekedar saja, tapi melakukan sesuatu menjadi tanda kita pernah ada di dunia ini”
DISKUSI
- Sue ras ogenta, kai-kai saja si ilakoken kalak si ndatken perbeben geluh gelah pulah ibas perbebenna nari?
- Enggo nge sicidahkenbiak Dibata i bas dirinta jadi pasu-pasu selaku anak Dibata erkiteken enggo leben kita i pasu-pasu Dibata?
USULEN ENDE – ENDEN
- KEE GBKP No. 3 :1-3
- KEE GBKP No. 200 1,2
- KEE GBKP No. 493:1-3
- KEE GBKP No. 322: 1,2
Pdt. Rocky Marchiano Tarigan, S.Si, M.SP
HP. 08122820530