Kal Ku Lakoken Erguna Man Kalak Sinterem
Kisah Para Rasul 9: 36 – 41
9:36 Di Yope ada seorang murid perempuan bernama Tabita–dalam bahasa Yunani Dorkas. Perempuan itu banyak sekali berbuat baik dan memberi sedekah.
9:37 Tetapi pada waktu itu ia sakit lalu meninggal. Dan setelah dimandikan, mayatnya dibaringkan di ruang atas.
9:38 Lida dekat dengan Yope. Ketika murid-murid mendengar, bahwa Petrus ada di Lida, mereka menyuruh dua orang kepadanya dengan permintaan: “Segeralah datang ke tempat kami.”
9:39 Maka berkemaslah Petrus dan berangkat bersama-sama dengan mereka. Setelah sampai di sana, ia dibawa ke ruang atas dan semua janda datang berdiri dekatnya dan sambil menangis mereka menunjukkan kepadanya semua baju dan pakaian, yang dibuat Dorkas waktu ia masih hidup.
9:40 Tetapi Petrus menyuruh mereka semua keluar, lalu ia berlutut dan berdoa. Kemudian ia berpaling ke mayat itu dan berkata: “Tabita, bangkitlah!” Lalu Tabita membuka matanya dan ketika melihat Petrus, ia bangun lalu duduk.
9:41 Petrus memegang tangannya dan membantu dia berdiri. Kemudian ia memanggil orang-orang kudus beserta janda-janda, lalu menunjukkan kepada mereka, bahwa perempuan itu hidup.
Ogen : Perbahanen Rasul 9: 36-41
Tema : Kal Ku Lakoken Erguna Man Kalak Sinterem
Tujun : Gelah Saitun:
I. Nuriken kerna perbahanen Tabita tupung la nggeluh ras engkai maka kalak sinterem tangis i bas kelawesen “mate” Tabita.
II. Nuriken kal saja si enggo ilakoken sierguna si enggo ilakokenna kidekah enda gelah tetap banci i inget sangkep nggeluh ras kalak sienterem.
Metode: Diskusi
I. BENA KATA
Lit sada ungkapen si pernah nuriken maka “kita mustahil melakukan sesuatu untuk kelahiran kita, namun kita dapat melakukan sesuatu untuk hari kematian kita”, penungkunen gundari eme pernah nge sibayangken uga nge kira – kira situasina i bas wari kematenta? Kebenen nge jelma sienterem ban mehergana akapna kita? Labo kin uga kebujuren sekalak jelma teridah nge bas wari kematenna? Tupung kerina kalak sengget, la isangka – sangkana kerna kelawesen kalak e, tangis dingen kebenen kel jelma sienterem seh maka erlumba – lumba a ngerana nuri – nuri kerna kisah kegeluhen ras kebersamaanna ras si enggo lawes e.
II. MPEBAGESI OGEN
Lukas iyakini sebagai penulis Perbahanen Rasul, Lukas eme sekalak pembantu si seh kel mehergana man Paulus ia pe ikut nemani Paulus asum ia i bas penjara ope la iukum mate. Subuk Perbahanen Rasul bagepe Injil Lukas itulis Lukas ras ikirimkenna man Teopilus sekalak pejabat i Roma, tentu duana tulisen enda ertujun guna ngerekomendasiken kekristenen man pemerintahen Romawi. Sebage surat si itujuken man pendengar Junani maka istilah bahasa Aram mbue iterjemahken kubas bahasa Junani, misalnya Tabitha iterjemahken jadi Dorkas. Selain Paulus lit telu rasul sideban si isingetken i bas Perbahanen Rasul rasul eme Jakobus, Johanes ras Petrus.
Tokoh sentral PA nta enda eme sekalak murid diberu sitergelar Tabitha / Dorkas, itandai erkiteken kebujurenna sedekah geluhna, seh maka kematenna mbaba kecedan ate man enterem kalak sipernah ngenanami kebujurenna.
Perasaan kebenen si mbages pe tergejap kel i bas nats PA nta enda kerna kelawesen Tabitha, enda teridah i bas inisiatif guna ndilo Petrus bage ajar – ajar si lit i Jope megi maka Petrus sangana i Lida, jarak dua kuta e 17 km dauhna, lit penafsir si menduga asum Petrus idilo situhuna Tabitha nggeluh denga, erpengarapen kel kalak enda pertoton Petrus banci mpepalem Tabitha. Tapi kepe Tabitha mate, Ay.37 nulisken maka ia enggo mate ras badanna enggo iperidi nuduhken maka enggo tuhu – tuhu mate. Man Petrus diberu balu – balu si nggejapken kebujuren Tabitha nuduhken uis pemere Tabita iherna tangis nuduhken kebenen si mbages i bas pusuhna.
Payo kap kai si pernah ikataken kalak maka kalak si mehuli nggeluh kap lalap gia ia enggo mate. Janah ironisna enterem kalak si nggeluh denga tapi situhuna enggo ia mate i bas pusuh kalak erkiteken mbuena jelma si isakitina erkiteken kejahatenna. Pustaka Sibadia nuriken maka Dorkas labo sekalak pengkhothah ulung, labo ka kalak si ngasup erban tanda muzijat, la labo kalak bayak ntah kesusuren raja, tapi alu jarum ras benang si lit bas ia itadingeknna kenangen si membekas bas pusuh diberu balu – balu si musil si ikelengina.
III. PENGKENAINA
Kai si banci si pelajari ijenda eme guna ngelai Dibata si iperluken eme kal si lit i bas kita ngenca, la ituntut ngelebihi kai si la lit bas kita, Dorkas empersembahken pusuhna ras sitik talenta si sederhana, tapi kepe mbelin kel ertina man nterem jelma. Kisah Tabitha/ Dorkas sekali nari nuduhken man banta maka khotbah si nggeluh eme perbahanen, sehebat – hebat sada khotbah kentisik ngenca i inget kalak tapi pusuh si bujur dingen dem kekelengen ikenang iinget kalak si asa ajal menjemput.
Enggo nge kita jadi pasu – pasu man temanta manusia arusna tetap jadi penungkunen si ipertanyaken kalak Kristen seumur geluhna, banci jadi si lit bas kita sitik kel ngenca tapi adi sibagiken alu ketulusen hati jadi pasu – pasu man enterem jelma.
IV. PERTOTON
Tuhan Dibata ertoto kami nandangi kerina teman kami Saitun ijapape ia ringan bahan gelah kerina jadi pasu-pasu man kerina jelma alu talenta si lit i bas kami amin gia sederhana. Bahan ka iangka kami maka khotbah situhu-tuhu arah perbahanen kami simehuli. I bas Tuhan Yesus Kristus kami ertoto, Amin
V. DISKUSI/SHARING
- Enggo nge sigejap maka dirinta enggo jadi pasu – pasu man enterem jelma? Situriken penggejapenna.
- Kal nge ateta silakoken guna jadi inget – ingeten ntah pe tading – tadingen si la ermasap – masap man isi jabunta bagepe pagi kita nadingken doni enda?
VI. USULEN LAGU
- KEE No. 375: 1
- KEE No. 386: 1-2
- KEE No, 444: 1-2
- KEE No, 420: 1
Pdt. Sinar Rehaganta Barus, M.Th
(Direktur Retreat Center GBKP)
“Milikilah ketaatan, Jangan berhenti menabur,
niscaya berkatNya dicurahkan atas kehidupan
kita. Kita tidak boleh berpangku tangan dan
mengharapkan rejeki hanya dengan berdoa saja
tanpa bekerja keras dan terus berusaha”