NERANGKEN KATA DIBATA
Perbahanen Rasul-Rasul 8: 26-40
Sida-sida dari tanah Etiopia
8:26 Kemudian berkatalah seorang malaikat Tuhan kepada Filipus, katanya: “Bangunlah dan berangkatlah ke sebelah selatan, menurut jalan yang turun dari Yerusalem ke Gaza.” Jalan itu jalan yang sunyi. 8:27 Lalu berangkatlah Filipus. Adalah seorang Etiopia, seorang sida-sida, pembesar dan kepala perbendaharaan Sri Kandake, ratu negeri Etiopia, yang pergi ke Yerusalem untuk beribadah. 8:28 Sekarang orang itu sedang dalam perjalanan pulang dan duduk dalam keretanya sambil membaca kitab nabi Yesaya. 8:29 Lalu kata Roh kepada Filipus: “Pergilah ke situ dan dekatilah kereta itu!” 8:30 Filipus segera ke situ dan mendengar sida-sida itu sedang membaca kitab nabi Yesaya. Kata Filipus: “Mengertikah tuan apa yang tuan baca itu?” 8:31 Jawabnya: “Bagaimanakah aku dapat mengerti, kalau tidak ada yang membimbing aku?” Lalu ia meminta Filipus naik dan duduk di sampingnya. 8:32 Nas yang dibacanya itu berbunyi seperti berikut: Seperti seekor domba Ia dibawa ke pembantaian; dan seperti anak domba yang kelu di depan orang yang menggunting bulunya, demikianlah Ia tidak membuka mulut-Nya. 8:33 Dalam kehinaan-Nya berlangsunglah hukuman-Nya; siapakah yang akan menceriterakan asal-usul-Nya? Sebab nyawa-Nya diambil dari bumi. 8:34 Maka kata sida-sida itu kepada Filipus: “Aku bertanya kepadamu, tentang siapakah nabi berkata demikian? Tentang dirinya sendiri atau tentang orang lain?” 8:35 Maka mulailah Filipus berbicara dan bertolak dari nas itu ia memberitakan Injil Yesus kepadanya. 8:36 Mereka melanjutkan perjalanan mereka, dan tiba di suatu tempat yang ada air. Lalu kata sida-sida itu: “Lihat, di situ ada air; apakah halangannya, jika aku dibaptis?” 8:37 (Sahut Filipus: “Jika tuan percaya dengan segenap hati, boleh.” Jawabnya: “Aku percaya, bahwa Yesus Kristus adalah Anak Allah.”) 8:38 Lalu orang Etiopia itu menyuruh menghentikan kereta itu, dan keduanya turun ke dalam air, baik Filipus maupun sida-sida itu, dan Filipus membaptis dia. 8:39 Dan setelah mereka keluar dari air, Roh Tuhan tiba-tiba melarikan Filipus dan sida-sida itu tidak melihatnya lagi. Ia meneruskan perjalanannya dengan sukacita. 8:40 Tetapi ternyata Filipus ada di Asdod. Ia berjalan melalui daerah itu dan memberitakan Injil di semua kota sampai ia tiba di Kaisarea.
A. PERSIKAPEN
• Pengurus PJJ ngaturken perdalanen PJJ subuk kune ilakoken i bas sektor, jabu kepkepen, entah i bas jabu ngawan perpulungen erkiteken situasi.
• Nikapken ingan persembahen.
• Nungkun ras nuratken topik pertoton sapaat.
• Kune i bas sektor entah jabu kepkepen, perdalanen PJJ ibabai Pertua, Diaken, Pengurus PJJ, bage pe sekalak si enggo iaturken idur pengurus PJJ. Adi kune PJJ ilakoken i bas teptep jabu ngawan perpulungen, maka perdalanen PJJ ibabai bapa, nande, bage pe anak.
• Sope benaken PJJ, banci kita rende alu make ende-enden pop rohani.
• Janah kerina perdalanen PJJ enda banci iubah (imodifikasi) rikutken perluna.
• Erdandanken perpulungen jabu-jabu e me ingan sharing grup/wadah kesaksin e maka mehuli leben pandita, pertua, diaken, entah emeritus nuriken Kata Dibata.
B. PERPULUNGEN JABU-JABU/ PERPULUNGEN JABU
1. Rende ibabai anak: T’rimakasih Tuhan
T’rimakasih Tuhan untuk kasih setiaMu
Yang ku alami dalam hidupku
T’rimakasih Yesus untuk kebaikanMu sepanjang hidupku
T’rimakasih Yesusku buat anugrah yang Kau bri
S’bab hari ini kami adakan syukur bagiMu
- ERTOTO IBABAI NANDE
- RENUNGEN
Teks : Perbahanen Rasul-Rasul 8: 26-40 (IBABAI BAPA)Tema : NERANGKEN KATA DIBATA
Si sedari maka melala denga si lenga si angka i bas Pustaka Si Badia. Asum si oge Pustaka Si Badia si jumpai ayat-ayat si lenga pernah si oge ntah pe lenga pernah ipebagesi sedekah enda. Banci ka nge si oge tapi banci la si angka kal kai maksudna. Sabap labo kerina isi Pustaka Si Badia banci iangkai alu ‘hurufiah’. Mawen arus ka lit serayan Tuhan si mpetangkas maksud Kata Dibata e. E maka selaku kalak si erkiniteken, reh jingkatna min kita ngoge Pustaka Si Badia, nggit kita meteh dingen mpelajarisa kerna ayat-ayat Pustaka Si Badia. Adina lit kininggiten i bas dirinta, si tuhuna si talangi kap kesempaten guna tole erlajar, tole meteh kerna Kata Dibata e. Seh maka si datken pengertin si mbagesna kerna kai si ioge kita dingen mpepaguhi kinitekenta.
Oratenta nuriken kerna sekalak menteri Etiopia (kepala bendahara Kandake) i bas perdalinenna mulih kenca ersembah i Jerusalem nari. I datas geretana ia ngoge Kitab Nabi Jesaya alu sora megang. Sada usihen si mehuli ibahanna e me mulih ersembah ia nggit tole ngoge dingen erlajar kerna Kitab Jesaya. Kalak si erkiniteken gundari enggo jarang si maba Pustaka Si Badia adina ersembah man Tuhan. Perkembangen jaman enda erbahanca Pustaka Si Badia enggo kurang praktis iakap ibandingken ras gadget. Si mehulina tetap iajuk kerina ngawan GBKP maba dingen make Pustaka Si Badia i bas kebaktin-kebaktinta.
Menteri Etiopia e labo ngangkai kai si iogena. I bas ayat 31 isuratken erkata me menteri Etiopia e “I ja ka nge banci kuangka adi la lit kalak si nerangkenca man bangku?” E maka ipake Tuhan me Pilipus guna mereken pengangkan si payo kerna ise kin si maksudken Nabi Jesaya bas kitab e me kerna Jesus (ay. 32-33). Si enda tersurat i bas Kitab Jesaya 53: 7-8. Kenca ialokenna pengangkan si payo, mindo ia gelah iperidiken Pilipus.
I bas tata Gereja GBKP, tata laksana BAB VI kerna pengajaren, pasal 16: prinsip pengajaran poin sada isuratken: dasar utama pengajaran GBKP adalah Alkitab. Poin dua isuratken pengajaran GBKP ertujun mendidik warga gereja agar mampu menjadi manusia yang dewasa secara iman sehingga dapat menjadi garam dan terang dunia dalam praktik hidup sehari-hari. Bage pe i bas pasal 17 kerna bahan pengajaran salah sada e me buku katekisasi GBKP. Perpulungen GBKP si enggo iperidiken iajari me guna tole mpebagesi erti Kata Dibata. Subuk i bas Perpulungen Jabu-Jabu, PA kategorial
Secara khusus i bas Tata Gereja, tata laksana pasal 36 tentang katekisasi sidi isuratken:
Katekisasi sidi adalah katekisasi yang ditujukan bagi orang yang sudah menerima babtis anak dan ingin menyatakan pengakuan percaya/ sidi dan menjadi warga sidi GBKP.
Syarat: calon katekisan telah berusia 15 tahun ketika pengakuan percaya/sidi dilaksanakan.
Prosedur:
a. Calon katekisan mendaftarkan diri kepada Majelis Runggun dengan memakai formulir pendaftaran.
b. Katekisasi sidi diselenggarakan selama enam (6) bulan sampai dua belas (12) bulan dengan menggunakan buku katekisasi.
c. Katekisasi dilaksanakan oleh Majelis Runggun dan dilayankan oleh pendeta atau orang yang ditunjuk oleh Majelis Runggun.
Gerejanta GBKP enggo ngaturken kerna tim katekisasi si enggo ngikuti Training Of Trainer (TOT) Katekisasi, si ikut guna ngajari katekisan, alu bage tim katekisasi tuhu-tuhu ipersiapken. Tim enda me si mereken pengangkan tole kerna topik-topik si penting i bas kinitekenta. Tim enda tetap membina komunikasi ras orang tua pe gelahna pembelajaren katekisasi man anak-anakta tuhu berdampak si mehuli bas kegeluhenna.
- NURIKEN PENGGEJAPEN
• SI MADA JABU
• BAPA, NANDE, ANAK
- DISKUSI:
1) Kai nge tujun menteri Etopia ngatakenca “l ja ka nge banci kuangka, adi la lit kalak si nerangkenca man bangku?”
2) Adina menteri Etopia mulih ersembah pe ia tole ngoge Kata Dibata, kai nge si jadi tekadta kenca enggo si begi Kata Dibata berngi enda?
- AKSI:
Adina lenga kerina serayan Tuhan i bas runggunta mengikuti TOT Katekisasi, e maka enggo banci iprogramken gelah ilakoken TOT katekisasi enda gelah kerina enggo siap guna ngajari katekisasi.
- PERSEMBAHEN RENDE KEE NO. 15: 1-2 (IBABAI ANAK)
Kataken bujur min, kam k’rina sini jenda
Man Dibatandu e, si ngidah kita enda
Si’ngklini kita kap, i bas anakNa e
Si m’reken lalap kin, ngaruhna pemere
Man bandu o Tuhan, kesahku ras tendingku
Kupersembahkenlah, gegehku ras dagingku
Aloken o Bapa, keleng ateku min
Sabap kueteh tetap, e ngena ateNdu kin
- PERTOTON PERSEMBAHEN RAS SAPAAT (IBABAI SERAYAN)
- Kerna persembahen
- Si mada jabu (ingan pulung) berngi enda ras minggu si rehna
- Gelah kerina naksiken kata Dibata i bas geluhna
- Si turah i bas perpulungen
- PERTOTON TUHAN
- MOMO
C. JEDA RAS PENUTUP
Pdt. Kristiani F. Br. Tarigan, M. Th.
HP/ WA: 082165255763