BAHAN PA MAMRE 07- 13 MEI 2023

Teks : Kejadian 18: 1-14

Tema : Jumpa Ras Dibata

Tujuan : Gelah Mamre

  • Meteh maka Mamre eme ingan Abraham jumpa ras ngelai Dibata
  • Mamre Centre jadi pusat pembinaan spiritualitas ras pemberdayaan

Allah mengulangi menjanjikan seorang anak laki-laki kepada Abraham
18:1 Kemudian TUHAN menampakkan diri kepada Abraham dekat pohon tarbantin di Mamre, sedang ia duduk di pintu kemahnya waktu hari panas terik. 18:2 Ketika ia mengangkat mukanya, ia melihat tiga orang berdiri di depannya. Sesudah dilihatnya mereka, ia berlari dari pintu kemahnya menyongsong mereka, lalu sujudlah ia sampai ke tanah, 18:3 serta berkata: “Tuanku, jika aku telah mendapat kasih tuanku, janganlah kiranya lampaui hambamu ini. 18:4 Biarlah diambil air sedikit, basuhlah kakimu dan duduklah beristirahat di bawah pohon ini; 18:5 biarlah kuambil sepotong roti, supaya tuan-tuan segar kembali; kemudian bolehlah tuan-tuan meneruskan perjalanannya; sebab tuan-tuan telah datang ke tempat hambamu ini.” Jawab mereka: “Perbuatlah seperti yang kaukatakan itu.” 18:6 Lalu Abraham segera pergi ke kemah mendapatkan Sara serta berkata: “Segeralah! Ambil tiga sukat tepung yang terbaik! Remaslah itu dan buatlah roti bundar!” 18:7 Lalu berlarilah Abraham kepada lembu sapinya, ia mengambil seekor anak lembu yang empuk dan baik dagingnya dan memberikannya kepada seorang bujangnya, lalu orang ini segera mengolahnya. 18:8 Kemudian diambilnya dadih dan susu serta anak lembu yang telah diolah itu, lalu dihidangkannya di depan orang-orang itu; dan ia berdiri di dekat mereka di bawah pohon itu, sedang mereka makan. 18:9 Lalu kata mereka kepadanya: “Di manakah Sara, isterimu?” Jawabnya: “Di sana, di dalam kemah.” 18:10 Dan firman-Nya: “Sesungguhnya Aku akan kembali tahun depan mendapatkan engkau, pada waktu itulah Sara, isterimu, akan mempunyai seorang anak laki-laki.” Dan Sara mendengarkan pada pintu kemah yang di belakang-Nya. 18:11 Adapun Abraham dan Sara telah tua dan lanjut umurnya dan Sara telah mati haid. 18:12 Jadi tertawalah Sara dalam hatinya, katanya: “Akan berahikah aku, setelah aku sudah layu, sedangkan tuanku sudah tua?” 18:13 Lalu berfirmanlah TUHAN kepada Abraham: “Mengapakah Sara tertawa dan berkata: Sungguhkah aku akan melahirkan anak, sedangkan aku telah tua? 18:14 Adakah sesuatu apapun yang mustahil untuk TUHAN? Pada waktu yang telah ditetapkan itu, tahun depan, Aku akan kembali mendapatkan engkau, pada waktu itulah Sara mempunyai seorang anak laki-laki.

PENGANTAR

Kitab Kejadin mencatat maka Mamre eme gelar sada ingan (kerangen) si lit bas daerah Kanaan paksa sie. Labo merupaken ingan si layak ras pantas guna ingan tapi Abraham milih ingan e guna jadi inganna tading (tinggal menetap) i taneh Kanaan. Piga -piga cataten ngatakenca maka:

MAMRE eme bahasa lbrani simemiliki 2 (dua) arti eme: gemuk atau kegemukan (fatness; kekuatan (strength). Megati nai iterjemahken sebage ingan guna jadi gemuk (mbur) ntah pe ingan guna ndatken kekuaten. lbas tradisi kalak Kanaan kuno, gelar enda merupaken tempat nembah man Dewa Baal guna ndatken pasu-pasuna alu istilah gemuk = ndatken kebayaken, rulih encara ras kekuatan/gegeh = ndatken kuasa ras kemenangen. lbas ingan enda khusus isuan batang terbantin, janah lokasi e iban jadi keramat, angker ras la pantas jadi ingan tading (banci merawa singiani kerangen e).

Kehadiren Abraham kubas ingan e benar benar merubah fungsi ras pandangen kalak Kanaan nandangi kerangen Mamre. Abraham njadiken ingan e jadi inganna jumpa ras Dibata alu mejekken batar-batar persembahen. Suasana angker ntah dem kebiaren irubah jadi ingan si tenang ras sikap guna ingani. La e saja, ibas ingan enda pe Abraham jadi kalak si sukses, berhasil bas kegeluhenna. Tading sada nari i langa lit ibas jabu Abraham eme anakna, sinursurna. Arah bahan oratenta sendah ituriken me kerna perjumpaan Abraham ras Dibata mulihi, labo ieteh Abraham kai maksud kerehen temue (Dibata) e ku kemahna. Ras kai siterjadi ibas perjumpan e. Mari sipebagesi arah bahan oratenta sendah.

PEMBAHASEN

Arah teks si menjadi bahan oratenta sendah banci sibagi kubas 4 bagin rikutken situasi siterjadi eme:

  1. Cepat tanggap: idah Abraham lit temue minter ia kiam ngalo ngalosa (ay 1, 2).

Bagin enda nuriken kerna respon Abraham si mediate nandang temue sireh. Posisi Abram si kundul denga langsung kiam ngayaki temuena nuduhken sikapna mediate nandangi kalak si mentas arah dalin rumahna. Kemungkinen temue enda langa bo pas kal itandaina, tapi sikap cepat tanggap (mediate) enda icidahkenna nehken kehamaten man temue sireh ibas ingan sindauh nari.

  1. Mari singgah, berelah maka aku ngidangi kam (ay 3-5).

Sikap cepat tanggap ndai ilanjutken alu nehken tawaren kehamaten simereken solusi ibas perdalanen ndauh si nggo idalani temue e. Tawaren gelah mari singgah ras berelah maka aku ngidangi kam merupaken hal si sangat iarapken sekalak perlajang (pengembara) ibas mentasi sada daerah. Kai siitawarken Abraham tuhu-tuhu mpenahangi beban perdalinen kalak si mentas e. Banci sibayangken uga riahna ukur kalak simentas e megi tawaren sisehken Abraham, tentu meriah kal iakapna.

  1. Kuskas Abraham mereken simehulina man temuena (ay 6-9).

lbas bagin enda, teridah Abraham kuskas nikapken hidangen man temue sireh ndai. La tanggung tanggung siisikapken Abraham, kerina si mehuli ibas rumahna eme siiberekenna. Tepung simejile, susu sisikapna guna inem, lembu si paksana ntabeh man pangan; kerina isajiken asa biasna ras alu pengolahen si terbaik. Teridah maka Abraham mereken pemere ngalo temuena e. Pemere sierbanca reh riahna ukur temue sireh e ras malem atena di kune iteruskenna perdalanenna.

  1. Padan anak man Abraham igenepi (ay. 10-14).

Bagin enda merupaken hal di luar dugaan Abraham, sabab temue sireh e langa bo jelas kal itandai Abraham. Enda teridah arah sebuten ‘tuan’ (ay 3) siibelasken Abraham man temuena sireh e. Janah reh amangna ate Abraham sebab temu e nungkun ija Sarah bagepe ietehna maka lalit anak itengah jabu Abraham. Simenarik ibas kisah enda eme temue e mpetandaken dirina sebage Tuhan (ay 14), janah Tuhan nehken padanNa maka ibas tahun sireh Sarah enggo mupus sada anak dilaki. Adi sedekah enda padan Dibata ngataken pagi nterem sinursurndu (Kej. 12: 2), bagi buena bintang ilangit teremna (Kej 15: 5): Kubereken kesusuren lanai lang lang teremna (Kej 17: 2): maka ibas bagin enda Tuhan nuriken padanNa lebih tegas ras jelas Siwah bulan nari reh Aku kujenda ije pagi Sara enggo mupus sada anak dilaki (ay 10). Man jabu Abraham enda sada berita si luar biasa. Mamre ingan tading Abraham bagepe ingan jumpa ras Dibata jadi saksi maka Dibata alu simper masu masu kegeluhen Abraham, lalit simetahat adi tetap ras Dibata

APLIKASI

Abraham merupaken tokoh sentral ibas kategorial Mamre GBKP, enda teridah jelas arah logo Mamrenta simencantumken Kejadin 18 bas logonta e bagepe iringkas alu semboyan Mamre Erdiate, Mamre Erpemere.

Makna kata Mamre Erdiate, Mamre Erpemere endalah siicidahken Abraham arah kisah situriken ibas Kejadin 18 ndai. Makna si tetap perlu iasah terus ibas kegeluhen Mamre GBKP, segelah reh ulina perdalanen Mamreta nagepe reh majuna gerejanta.

Arah bahan oratenta teridah Abraham tuhu tuhu erdiate nandangi temue sireh mentas arah kemahna. Ndauh denga pe temue e, mis iayakina ras ipindokenna gelah singgah ku kemahna. Sikap erdiate siitampilken enda mencerminken tingkat kepedulian tinggi, rasa sosial si luar biasa ras pe mampu mereken tawaren solusi ibas kinilatihen (beban) teman siman sampaten. Bagepe sikap erpemere siiban Abraham man temuena sungguh luar biasa. Kerina si terbaik ibas rumahna eme siiberekenna man temuena.

Mereken pemere siterbaik perlu jadi sada kebanggan ibas Mamre GBKP sebagai bukti konkrit kita nggeluh erkiniteken ras ndatken pasu pasu Tuhan. Ibas turi turin enda Abraham merupaken sosok kalak sitek dingen berhasil/sukses bas kegeluhen (bayak), tapi la lit pupusna (lanai mungkin erkiteken eggo metua). Tapi erkiteken Abraham eme bapa erdiate ras erpemere maka si la mungkin berubah jadi mungkin; igenepi Dibata padanNa man bana alu mereken sada anak dilaki ibas waktu si enggo itentuken Dibata.

Alu kisah enda maka gelar MAMRE labo hanya sekedar gelar ingan bagi si ituriken idatas, tapi gelar e mengandung makna ingan jumpa ras Dibata. Bagi tindaken Abraham mengubah ingan si la mehuli iubahna jadi ingan nembah man Tuhan; ingan tading ras usaha sukses alu mengandalken Tuhan –maka gerejanta pe ngarapken gelah Mamre Mamre GBKP pe banci ngusih Abraham. Guna mempertajam visi ras misi enda maka ilitken me Mamre Center GBKP, sebage ingan Mamre GBKP mengaktualisasiken diri ras pelayanenna.

Arah P2P Marne pasal 4 singetken maka tujun Mamre GBKP eme meningkatkan spiritualitas dan memberdayakan anggotanya sebagai garam dan terang di tengah tengah Keluarga, Gereja, Masyarakat, Bangsa dan Negara. Alu enda maka tujun Mamre Center GBKP ibangun guna:

  1. Tempat sarana pembinaan spiritualitas Marmre GBKP misalna retreat, kegiatan rohani atau kegiatan organisasi Mamre
  2. Pusat Pernberdayaan Mamre GBKP dalam rangka memberdayakan anggota-anggotanya misalnya worshop atau pelatihan.

Disamping sie maka Mamre Center enda jadi ikon Mamre GBKP itengah daerah wisata Danau Toba, tepatna terletak di Desa Sibolangit, daerah Tongging yang langsung berada di kawasan Danau Toba dengan luas lahan ±14 ha dengan panjang pantai 210 meter. Genduari taneh Mamre Center enda nggo dung ilunasi arah obligor janah enggo menjadi milik GBKP ras penggunana eme Mamre. Janah rikutken hasil RPPL tgl 01-13 Juli 2022 maka iputusken gelah ibentuk Tim Singukuri kerna kelanjuten pembangunen Mamre Center enda. Mari tetap sidukung ras sitotoken maka pelaksanaan pembangunen Mamre Centerta banci segera ilakoken

DISKUSI:

  1. Rikutken teks bahan oratenta sehubungen gelar Mamre, turiken kai ertina Mamre e ingan jumpa ras Dibata?
  2. Kai saja siakapndu perlu isikapken ibas Mamre Center GBKP maka ingan e tuhu-tuhu merefleksiken perjumpanta ras Dibata? Sibereken usul usulta, janah iarapken usul-usul enda iterusken ku Runggun, Klasis bagepe BPP Mamre

USULEN ENDE-ENDEN:

  1. KEE GBKP No 399: 1-2
  2. KEE GBKP No 182: 1-2
  3. KEE GBKP No 445: 1-. (Pers.)
  4. KEE GBKP No 468: 1-2

Tim Kurikulum PA Mamre

HP. 0812 193 1648