Ogen : 2 Korinti 9: 6-12
Tema : Persembahen Pengataken Bujur
Tujun : Gelah Saitun:
- Meteh kai erti persembahen, engkai maka kita nehken persembahen
- Ngeteh maka persembahen eme pengataken bujur dingen ipergunaken guna keperlun pelayanen gereja.
- Nggit ngajari anak kempu guna nehken persembahen simehulina man Tuhan.
2 Korintus 9:6-12
Memberi dengan sukacita membawa berkat
9:6 Camkanlah ini: Orang yang menabur sedikit, akan menuai sedikit juga, dan orang yang menabur banyak, akan menuai banyak juga. 9:7 Hendaklah masing-masing memberikan menurut kerelaan hatinya, jangan dengan sedih hati atau karena paksaan, sebab Allah mengasihi orang yang memberi dengan sukacita. 9:8 Dan Allah sanggup melimpahkan segala kasih karunia kepada kamu, supaya kamu senantiasa berkecukupan di dalam segala sesuatu dan malah berkelebihan di dalam pelbagai kebajikan. 9:9 Seperti ada tertulis: “Ia membagi-bagikan, Ia memberikan kepada orang miskin, kebenaran-Nya tetap untuk selamanya.” 9:10 Ia yang menyediakan benih bagi penabur, dan roti untuk dimakan, Ia juga yang akan menyediakan benih bagi kamu dan melipatgandakannya dan menumbuhkan buah-buah kebenaranmu; 9:11 kamu akan diperkaya dalam segala macam kemurahan hati, yang membangkitkan syukur kepada Allah oleh karena kami. 9:12 Sebab pelayanan kasih yang berisi pemberian ini bukan hanya mencukupkan keperluan-keperluan orang-orang kudus, tetapi juga melimpahkan ucapan syukur kepada Allah.
I. BENA KATA.
Adi ngerana kerne “MERE” e labo asing sebab mere merupaken hal si enggo biasa silakoken subuk mere persembahen man Tuhan, mere alu nampati teman, subuk arah diakonia, mere man keluarga, sangkep nggeluh selaku kita kalak Karo. Lit kal istilah er endi enta, si erti na adi lit kesempatenta mere maka lit ka pagi paksana kita ka ngalo.
Selaku kalak Kristen kita mere alu dem keriahen entah mere alu degil? Lit kalak Kristen mere alu dem keriahen ukur perban nggejapken Keleng ate Dibata. Lit kalak mere alu degil sebab akapna si bas ia bekas latihna, emaka mberat akapna mpedaratsa. Diberu mbalu-mbalu mere alu sitik, tapi i bas Dibata e mbue adi ibandingken ras bagin si ipersembahkenna alu pengabdin si sempurna.
II. MPEBAGESI OGEN.
Perikop bahan PA Saitun bas wari enda desken nasihat man perpulungen Korintus, ija kalak enda paksana mpepulung penampat man perpulungen Yerusalem (ay 1-5). Lit piga-piga hal banci siperdiateken, eme
1) Berlaku hukum tabur tuai (ay 6). Adi sibandingken Gal 6:7 & Kuan-Kuanen 11:25, “Kai si isuandu e kang iperanindu” Adi si suan simehuli maka siperani pe mehuli. Adi sisuan mbue maka hasilna pe melala. Paulus ngingetken maka hukum tabur tuai labo bermaksud segelah e jadi motivasi arah tindaken kita guna mere, melainken Paulus mpetetap maka tindakenta i bas mere desken nuan simehuli maka kugapape erbuahken simehuli. Prinsip tabur tuai labo berarti kita mere segelah kita ngalo lebih (prinsip dagang). Tapi pasu-pasu Tuhan e desken perkuah ate-Na. Tindaken mere e labo tindaken si sea-sea (percuma), justru merupaken tindaken si tepat, si mehuli maka paksana pagi si aloken simehuli anem gia la sieteh ndigan waktuna.
2) Mere alu ukur meriah (ay 7).
Mere alu ukur meriah ertina mere alu ikhlas tanpa ipaksa, janah labo ka mere alu ate-ate ta (se suka hati) asakai ateta ase sibere, entah pe mere e alu persembahen si kitik (contoh mere alu degil). Tapi mere alu dem keriahen emekap mere erpalasken pengorbanen ras respons ta nandangi kiniulin Tuhan si enggo sialoken bas geluhta. Mere alu pusuh ras pengataken bujurta sue ras kiningasupenta arah pasu-pasu Tuhan si enggo sialoken. Tentu kita perlu ngambekken sifat degil, egois, materialistis segelah kita banci ndalankenca. Tuhan erpadan maka man kalak si mere alu dem keriahen ipasu-pasu Tuhan.
3) Kita rani lebih asa si suan (Ayat 8)
I bas ay 8 enda ikataken “Dibata ngasup mereken man bandu kasakai pemere-Na alu sampur…”
Adi kita mere alu ikhlas/tulus ras dem keriahen, maka Dibata masu-masu kita si erbahanca kinitulusenta guna tetap mere la pernah ngadi, sebab Tuhan si mpesikap kerina keperlunta guna mere.
4) Sampur keriahen i bas ngataken bujur (Ayat 9-12).
I bas kita ngataken bujur man Dibata erdandanken Tuhan mereken kesempaten man banta guna kita mere/nampati teman, keluarga siman sampaten terlebih ngendesken persembahenta man Dibata. Enterem kalak lenga ngasup nehken ngataken bujur/nampati kalak si deban entah pe erpenulak guna nampati kalak si mindo penampat man bana. Sebab prinsipna itungen doni, janah rugi iakapna guna nampati kalak sideban. Sebab i bas ia mere maka lit si kurang man bana, janah man si ngalo kugapa pe ertambah. Situhuna prinsip mere bas bas kalak Kristen labo bege. Kune kita mere situhuna kita ersaksi maka Dibata enggo masu-masu kita, sebalikna kune kita ngalo maka kita ersaksi kuga Dibata ngarak-ngarak kegeluhenta. Emaka subuk si mere ras ngalo radu ras kita ipasu-pasu Tuhan, si mere ras si ngalo radu ras kita ngataken bujur man Dibata segelah terpuji gelar-Na. ijenda me pengataken bujur si dem alu keriahen man Dibata
III. PENGKENAINA
Lit piga-piga prinsip ras janji-janji penting kerna mere selaku kalak Kristen:
1) Kita eme sikerajangen Dibata; kai silit i bas kita sikerajangen Dibata kap. Kai si lit i bas kita ipercayaken Dibata guna sipakeken ras sikelola alu mehuli (ayat 2 Kor 8:5). Emaka kita pe harus banci nuankenca alu mehuli i bas Tuhan segelah Tuhan termulia. Kita harus muat keputusan si mendasar bas pusuhta guna nggeluh i bas Tuhan labo nggeluh guna erta/materi (uang ) bdk ayat 2 Kor 8:5; Mat 6:24). Kita mengabdi man Dibata labo man mammon.
2) Kita mere guna nampati kalak si man sampaten (membutuhkan), mpembarken Berita Simeriah mpepulung erta i surga ras erlajar segelah erkemalangen man Dibata.
3) Kita mere sue ras kengasupenta, kita mere sebagai bukti keleng ateta man Dibata si enggo masu-masu kita janah e silakoken sebagai bukti pengorbanenta bagepe mere alu keriahen ukur labo erdandanken paksaan.
4) Kita mere man Dibata, kita la saja nuan erta (sen/materi), tapi pe nuan kiniteken, waktu ras pelayanen. Alu bage kugapape kita rani i bas kiniteken, pasu-pasu Tuhan sampur man banta.
5) Hal mere meningkatken pengendesen geluhta man Dibata ras pe mengaktifken pendahin Kesah si Badia i bas keuangenta (bdk Lukas 6:38). Enda perlu kal sikataken man anak, kempunta segelah ‘MERE’ e enggo jadi membudaya bas kegeluhen keluarganta.
6) Kesaksin sekalak orang tua (nini Iting), ia sekalak nande/nini si setia nggeluh bas kiniteken, bulangenna enggo idilo Dibata ija bulang enda sekalak serayan Tuhan (Pt Emeritus). Nini Iting enda setiap ngaloken gaji perbulangenna tetap ibuatna 10 persen imasukkenna kubas gantang-gantangna. Kenca 1 tahun ibuka Iting enda ndai ras kempuna ras iendeskenna man Tuhan guna: Perpuluhenna, persembahen kerja Rani, nampati anak melumang ras diberu balu-balu. Kai siilakoken Iting enda ndai selama 30 tahun i bas ia nggeluh janah setiap ibukana gantang-gantangna ilebuhna kempuna guna ngitungsa janah kempuna ka nuratkenca guna tujun persembahern si iban Iting enda ndai janah kempuna ka ngendeskenca ku gereja. Arah kesaksin Iting enda ndai erbahanca Iting enda jadi saksi, pelaku kata Dibata janah anak, kempu Iting enda ndai erlajar ras erbahan kai si iban lting enda ndai bas geluhna. Iting enda ndai enggo lawes ngadap man Dibata, tapi kesaksinna i bas mere persembahen man Dibata ras nampati kalak si deban la pernah mate i bas keluarga Iting enda ndai.
IV. PERTOTON
O Bapa kami i surga, bujur ikataken kami man ba-Ndu sebab Kam enggo mperkuanken kami arah kata-Ndu. Ertoto kami segelah kami ngasup jadi pelaku arah Kata-Ndu kuga arusna kami mere man Tuhan, bagepe nampati kalak si man sampaten. Sebab ngaku kami maka kerina si lit i bas kami rehna i bas Kam nari kap. Kegeluhen kami banci min jadi berita ras jadi pasu-pasu man Tuhan bagepe man kalak si deban . I bas gelar Tuhan Yesus kami ertoto, Amin.
V. DISKUSI.
1) Kai si erbahanca maka mesera denga siakap mere man Tuhan, bagepe man kalak sideban?
2) Lit istilah “Tabur Tuai”, kuga nge pengertinta kerna istilah enda.
3) Mari sidiskusiken kesaksin Iting enda ndai. Kai sierbahanca maka Iting enda ndai banci setia i bas ndalanken nehken persembahenna man Tuhan.
Kita kuga ninta selaku Saitun i bas nehken persembahenta man Tuhan?
Pdt Ratna Sriany br Meliala
Itabah kayu i Deleng Penembahen
Persan ku rumah jadi perkakas lipo
Adi kiniteken perlu rusur man tambahen
Adi man Dibata ula lupa kita ertoto