Bapa Tetap Nge-Bapa
1 Raja-raja 15: 9 – 24
Asa, raja Yehuda15:9 Dalam tahun kedua puluh zaman Yerobeam, raja Israel, Asa menjadi raja atas Yehuda.
15:10 Empat puluh satu tahun lamanya ia memerintah di Yerusalem. Nama neneknya yang perempuan ialah Maakha, anak Abisalom.
15:11 Asa melakukan apa yang benar di mata TUHAN seperti Daud, bapa leluhurnya.
15:12 Ia menyingkirkan pelacuran bakti dari negeri itu dan menjauhkan segala berhala yang dibuat oleh nenek moyangnya.
15:13 Bahkan ia memecat Maakha, neneknya, dari pangkat ibu suri, karena neneknya itu membuat patung Asyera yang keji. Asa merobohkan patung yang keji itu dan membakarnya di lembah Kidron.
15:14 Sekalipun bukit-bukit pengorbanan tidak dijauhkan, namun Asa berpaut kepada TUHAN dengan segenap hatinya sepanjang umurnya.
15:15 Ia membawa persembahan-persembahan kudus ayahnya dan persembahan-persembahan kudusnya sendiri ke rumah TUHAN, yakni emas dan perak serta barang-barang lain.
15:16 Dan ada perang antara Asa dan Baesa, raja Israel, sepanjang umur mereka.
15:17 Baesa, raja Israel, maju berperang melawan Yehuda, dan ia memperkuat Rama, dengan maksud mencegah lalu lintas kepada Asa, raja Yehuda.
15:18 Tetapi Asa mengambil segala emas dan perak yang masih tinggal dalam perbendaharaan rumah TUHAN dan dalam perbendaharaan rumah raja dan menyerahkannya kepada pegawainya. Kemudian raja Asa mengutus mereka kepada Benhadad bin Tabrimon bin Hezion, raja Aram yang diam di Damsyik, dengan membawa pesan:
15:19 “Ada perjanjian antara aku dan engkau, antara ayahku dan ayahmu. Di sini kukirim kepadamu suatu bingkisan, yakni emas dan perak. Marilah, batalkanlah perjanjianmu dengan Baesa, raja Israel, supaya ia undur dari padaku.”
15:20 Lalu Benhadad mendengarkan permintaan raja Asa; ia menyuruh panglima-panglimanya menyerang kota-kota Israel dan ia mengalahkan Iyon, Dan, Abel-Bet-Maakha dan seluruh Kinerot serta seluruh tanah Naftali.
15:21 Segera sesudah Baesa mendengar hal itu, ia berhenti memperkuat Rama dan ia menetap di Tirza.
15:22 Tetapi raja Asa mengerahkan segenap orang Yehuda, seorangpun tiada yang terkecuali; mereka harus mengangkat batu dan kayu yang dipergunakan Baesa untuk memperkuat Rama. Raja Asa mempergunakannya untuk memperkuat Geba-Benyamin dan Mizpa.
15:23 Selebihnya dari seluruh riwayat Asa dan segala kepahlawanannya dan segala yang dilakukannya dan kota-kota yang diperkuatnya, bukankah semuanya itu tertulis dalam kitab sejarah raja-raja Yehuda? Tetapi pada masa tuanya ia menderita sakit pada kedua kakinya.
15:24 Kemudian Asa mendapat perhentian bersama-sama dengan nenek moyangnya, dan ia dikuburkan di samping nenek moyangnya di kota Daud, bapa leluhurnya. Maka Yosafat, anaknya, menjadi raja menggantikan dia.
Gelah PERMATA GBKP:
- Ngangkai perbahanen simehuli si ibahan bapa.
- Ngasup ncidahken perbahanen si payo guna nghamati bapa.
Metode: Aksi notoken Bapa (HUT MAMRE)
I. BENA KATA
Sekalak bapa megati ikataken “kepala jabu/keluarga”. Tentuna adi ikataken kepala jabu arus ncidahken teladan si mchuli bagepe nehken tanggung jawab mabai anak jabuna ras ndeharana segelah erkemalangen man Tuhan. Labo terjeng sie tapi arus encidahken kengasupen encukupken kerina keperlun jabu segelah anak jabu pe ermeriah ukur ras lit ibas ketenangen geluh. Pasti menjadi sada kemegahen man banta selaku anak (PERMATA GBKP) adina bapa ibas tengah-tengah jabu erkemalangen man Tuhan ras ertanggungjawab nandangi keperlun jabu. Tapi la terpungkiri lit ka perbapan/Mamre nggeluh ibas la erkemalangen man Dibata teridah ibas ia lenga muat bagin ibas dahin dahin gereja (bersaksi, bersekutu, ras melayani), bagepe la ertanggung jawab ibas ngkelengi jabuna, contohna: erjudi, mabuk-mabuk, menukah merawa, rsd si erbahanca lanai lit kedamen itengah-tengah jabu.
Seumpamana adi bapanta/Mamre la ia ertanggung jawab, apakah kita selaku anak pe ngusih perbahanenna? Ibas bahan PA PERMATA GBKP ta enda mabai sada perenungen man banta uga sikap ta kerna sie..
II. ISI
Asa e me sekalak Raja Jehuda peteluken (1 Raj. 15:9-24; 2 Taw. 14:1-16), nggantiken bapana raja Abia bin Rehabeam. Raja Asa e me sekalak raja si bujur dingen mehuli, setia man Tuhan ras ngelakoken kai singena ate Tuhan bagi si ibahan ninina Daud (Ay. 11). Hal enda bertolak belakang sanga masa kepemimpinen bapana raja Abia,
la ukurna ngikutken Tuhan (1 Raj. 15:3). Aminna Raja Asa berasal ibas kesusuren bapana Abia si la taat man Tuhan, tapi raja Asa tetap setia man Tuhan, la ngusih bapana Abia. Sada hal si erbahanca Raja Asa la ugusi perbahanen bapana e me kap erkiteken perkuah ate Dibata/Anugerah Tuhan (Bnd. 2 Kronika 14:2). Nas ta enda mereken pesan makana dalil: buah jatuh tidak jauh dari pohonnya’ tidak selalu terjadi. Kesetiaan Raja Asa man Tuhan teridah ibas kepemimpinenna:
- Mpelawes kerina dilaki ras diberu sipendahinna erlua-lua ibas ingan-ingan ersembah kalak perbegu (Ay. 12).
- Iaguina kerina gana-gana si enggo ibahan raja-raja si leben asa ia (Raja Rehebeam, raja Abia) (Ay. 12).
- Ipengadi (adi bahasa Indonesia “pecat”) nini tudungna ibas jabatan kemberahen nari, erkiteken enggo ibahanna sada gana-gana Dewi Asera si mercha man tatapen sierbahanca ciga ate Dibata. Itabah Asa gana-gana e jenari i cilukna i berneh Kidron. Enda salah sada faktor kegagalen Raja Abia (bapana Asa) ngikuti kai si isuruh nandena Maaka, anak Absalom guna erbahan berhala ras gana-gana.
Raja Asa berhasil erbansa rakyatna mulih kembali ku dalan Tuhan bagi’si ibahan ninina Daud (reformasi iman). Dibata mereken 41 tahun dekahna man Raja Asa guna jadi Raja i Juda.
III. PENGKENAINA
“Bapa Tetap Nge Bapa” mabai pemahamen man banta uga kerna kecibal kegeluhen orangtuanta/Mamre ntah bagi ukur ras la bagi ukur perbahanenna, tetap kita ngasup ngehamati ia sebagai orangtua. Bagi Raja Asa, aminna gia bapana raja Abia nggeluh la setia/gagal ibas kepemimpinenna sebagai raja, tapi Raja Asa tetap njaga kenihagan keluargana alu erbahan gebraken reformasi, segelahna bangsa Judea mulihken rembak ras Dibata.
Megati kel si jumpai kegeluhen Mamre si la aktif i bas kegiaten Gereja subuk Sermon (man Serayan Tuhan si dilaki), Kebaktin Minggu, PJJ, PA Mamre. Termasuk i tengah keluarga, alu alasen sibuk, maka kurang waktu Mamre guna keluarga. Terlebih alu teknologi infomasi si canggih, gadget; khususna Mamre sibuk dengan dirina sendiri, lupa man Tuhan, lupa man keluarga, enggo lebih asik dengan HPna sendiri ras kerina aplikasi si lit. Adi PERMATA GBKP si la megegeh kinitekenna banci saja ngataken “Mamre pe bage, aku pe bage ka yah”. Tapi arapennta arah renungen PA nta, iajuk kerina PERMATA GBKP gelah ngasup bagi raja Asa, tetap konsisten nggeluh alu bujur ras setia man Tuhan, terlebih-lebih ikut notoken segelah Mamre ngasup nginget tanggungjababna selaku imam ibas tengah-tengah jabuna ras nggeluh alu mediate ras erpemere (Motto Mamre).
Sungai ini merupakan sungai musim dingin yang mengalir dengan deras yang terletak di Barat Laut Yerusalem, yaitu sungai yang diseberangi oleh Kristus pada malam pergumulan-Nya di Getsemani (Yoh. 18:1)
Ibas minggu enda si peringeti me Hari Ulang Tahun Mamre GBKP si pe 27 tahunken. Si schken selamat ulang tahun man Mamre kerina, alu toto ras pengarapen jadi Mamre si setia ras erkeleng ate. Mamre setia nandangi padan perjabunna, Mamre si setia guna nehken tanggungjawab man anak-anakna, Mamre si setia ibas pendahin ras pelayanenna, mchuli ia nandangi ise pc, sch maka motto Mamre: Mamre erdiate ras Mamre erpemere la terjeng motto saja. Tentu labo man Mamre saja tapi man kerina PERMATA GBKP pe gelah nggeluh setja ras erkeleng ate bagi si ilakoken raja Asa ibas kepemimpinenna, ras kita pe PERMATA GBKP ngasup njagai kerina lagu langkahta bersih ibas dosa.
IV. AKSI
- Cakapken dingen bahanlah aksinta ibas HUT Mamre i tengah-tengah Runggunta!
- Nehken toto ras ucapan Selamat Ulang Tahun man Mamre alu memanfaatkan Media sosial.
V. LAGU USULEN
- KEE. 457: 1-2 “Bagi Keleng Ate Orang tua”
- Jangan Lelah bekerja diladang Tuhan
- KEE. 309 “Pengasup Kami O Tuhan”
Pdt. Novian P. Ginting, S. Th
GBKP Rg. Gunung Sayang (Klasis Dairi)