“NJAGA KEBADIAN PERJABUN”
Si Man Ogen
Ibrani 13:4-5
13:4 Hendaklah kamu semua penuh hormat terhadap perkawinan dan janganlah kamu mencemarkan tempat tidur, sebab orang-orang sundal dan pezinah akan dihakimi Allah.
13:5 Janganlah kamu menjadi hamba uang dan cukupkanlah dirimu dengan apa yang ada padamu. Karena Allah telah berfirman: “Aku sekali-kali tidak akan membiarkan engkau dan Aku sekali-kali tidak akan meninggalkan engkau.”
TUJUN: Gelah Moria:
• Meteh maka ngena ate Dibata kalak singergaken perjabun, dingen ngukum kalak si erlua-lua.
• Njaga hubungen si tetap Badia ras perbulangen.
METODE PA : Nggar-gari kerna penyebap ras erbage hal si ncedai perjabun.
Kata Penaruh.
Tahun ku tahun beligan jabu si sirang reh tambahna. Kecibal si bagenda rupana encidahken maka enggo urak kal pasangen pekepar ngergai kebadian perjabun. Sope si siksiki engkai maka enda jadi, enggo banci si idah, enggo urak kal daya tahan ras perjuangen perbulangen ras ndehara mpertahanken kiniersadan jabu. La saja njaga kebadian pusuh ras keleng ate tapi pe dahin, ekonomi ras sidebana erbahanca reh beratna tantangen nggeluh. I bas situasi si bagenda rupana perlu kal kita metenget gelah banci si jagai jabunta, mereken pendidiken keluarga harmonis man Morianta. Terdauhen kita banci ngalaken situasi enda alu ngorati Kata Dibata si jadi bahan renungenta.
Mpebagesi Pengangkan Kerna Ogen.
Heber pasal 13 eme pengujung surat man kalak Heber bage pe man kalak kristen si ngoge surat e. I bas ujung surat e penulis mabai kalak Kristen ku bas praktek erkiniteken, ugakin arusna geluh kalak Kristen si teptep wari. Kusus bahan PA-nta enda ercakap kerna perjabun. Perjabun e meherga. Lit dua latar belakang engkai maka penulis kitap Heber nuratken meherga perjabun:
a. Lit Pertapa si la ngergaken perjabun, la ia erjabu alu ikebirina’ bana
(ipotongna alat kelaminna, gelah lanai lit sura-surana ersada kula ras diberu). Nina Pertapa e, ngelakoken hubungen seksual e la badia.
b. Lit ka si ndabuh ku bas perbahanen ‘amoral, eme erlua-lua, erbual, nangko ras sidebanna.
Nggeluh ngergaken perjabun i bas kalak si erkiniteken eme sada sikap si la mekarus, la menggo ras la anggap sepele (ay.4). Ngergaken ertina engkeleng labo erdandanken keterpaksaan ras ketergantungen (Ep. 5:33), tapi engkelengi perbulangen, ndehara bagi engkelengi dirina jine. Kiniersadan dilaki ras diberu ku bas perjabun labo erdandanken kebutuhen biologis saja (ketergantungen rikutken kebutuhen) kiniersadan encidahken kiniersadan tinepa ras sinepasa (Mrk. 19:5-6)
Pemasu-masun Tuhan Dibata mahansa perjabun e Badia, tanda Tuhan guna ngarak-ngarak manusia segedang masa ras paksa si man bentasenna. Nginget perentah Tuhan maka “kerina kam” arus ngergaken perjabun nuduhkenca maka perentah e man kerina jelma la erndobahen termasuk pe kalak si lenga erjabu, arus ngergaken perjabun kalak si enggo erjabu, konteks ayat e jine ncidahkensa la lit si banci ipake jadi alat guna ncedai perjabun e termasuk pe i je alasen ras tuduhen enciati jabu kalak (perselingkuhen). I bas oratenta enda lit 2 cara ngergai perjabun:
- Tep-tep kalak si enggo erjabu arus njagai perjabunna gelah la icedai.
Edina metenget nandangi kalak i sekelewetna; banci e orangtua pekepar, banci diberu entah dilaki sideban (pelakor/pebinor) entah pe persoalen-persoalen ekonomi, seksualitas/sura-sura daging. - Tep-tep kalak pe arus njagai bana gelah ola ka ncedai perjabun kalak si deban. Ertina ngergai perjabun kalak sideban, la akapna jilen pasangen kalak asa pasangenna. Emaka tep-tep perbulangen ras ndehara nikapken dirina guna pasangenna alu mehuli.
Dibata eme hakim si pasti ngadilisa kerina perbahanen manusia (ay.4). Si ngergaken perjabun ngergaken ketetapen Dibata (Kej. 2:24 ; Mat. 19:6). Tuhan Jesus ikut mereken teladan i bas ngergaken perjabun alu reh ku perjabun i Kuta Kana (Yoh. 2). Alu ngergaken perjabun kalak kristen enggo nehken kesetian kempak Dibata.
Pengkenaina.
Kuga genduari paksana penggejapenta kerna perjabunta sekalak-sekalak, selaku Moria si mekatep igelari Tiang Doa i bas jabu. Megegehlah min kita alu sada perentah Tuhan guna “ngergaken perjabun” Cerita Hakim Pengadilen Agama nurikenca kepe genduari puluhen kali palu iketukken i meja persidangen erbahan Keputusen alu ngataken “permohonen lako sirang isehken.” Perjabun si ndube ibenai alu keriahen ukur, jdungi alu ceda ate ras si pagit, perubaten, kedungenna mbue jadi korban, si enda banci ikataken pendahin iblis si nggo ngerencanaken Program guna ncedaken kiniulin perjabun si itepa Dibata. Enda adi cerai/sirang
secara resmi, Lit ka nge jabu si enggo sirang, lanai siergan, ersada denga jabuna tapi nggo putus komunikasi, Retap urat kekelengen, lanai si teken, lanai si ergan, erkiteken enggo lit teman arih si deban.
Emaka mari si inget ras si pebagesi Kata Dibata mpegegehi keleng ate (Tit. 2:4-5). Si dabuhken ukurta ku bas kiniteruken ukur alu ngangkai pengorbanen sada nandangi si deban (Gal. 6:2), Si pekusur ukurta arah perayaken doni alu gana – gana kebayaken, kinijilen kula ras kepentaren alu gargari akar budayanta si mpegegehi kiniersadan, pebue reh ku kiniersadan kiniteken, kurangi persadan doni (arisen/reuni ras sideban) si mbuka peluang kita lupa kerna keleng ate man perjabun. Kenca bage sikapken waktu guna banci ras-ras anggota keluarga nta pasangenta nggejapken keleng ate Tuhan ras pasu-pasuNa. Labo ngenca arah
gawah-gawah ntah situasi romantis si deban. Tapi banci pe alu erbahan
pendahin/permainen i je kerina anggota jabu. Lebih asa sie tetap inget perpadanen man Tuhan ras man pasangenta, tupung kita menaken perjabunta ndube.
Iventarisir.
- Gargari ras-ras kegiaten positif si banci mpepaguhi keleng ate nandang
perjabun. - Gargari si jadi kerincuhen pasangen ras gargari ka kai si jadi “pantang tawar
pasangenndu.
Pdt. Hermawati br Bukit, S.Th
Wari enda si pepulung kolekte ekstra guna dana Peduli Kasih