IDILO NGGEJAPKEN KINISERAN JESUS
1 Petrus 2:21-25
(Ngalo-ngalo Minggu Passion)
2:21 Sebab untuk itulah kamu dipanggil, karena Kristuspun telah menderita untuk kamu dan telah meninggalkan teladan bagimu, supaya kamu mengikuti jejak-Nya. 2:22 Ia tidak berbuat dosa, dan tipu tidak ada dalam mulut-Nya. 2:23 Ketika Ia dicaci maki, Ia tidak membalas dengan mencaci maki; ketika Ia menderita, Ia tidak mengancam, tetapi Ia menyerahkannya kepada Dia, yang menghakimi dengan adil. 2:24 Ia sendiri telah memikul dosa kita di dalam tubuh-Nya di kayu salib, supaya kita, yang telah mati terhadap dosa, hidup untuk kebenaran. Oleh bilur-bilur-Nya kamu telah sembuh. 2:25 Sebab dahulu kamu sesat seperti domba, tetapi sekarang kamu telah kembali kepada gembala dan pemelihara jiwamu.
Ngerana kerna kiniseran tetap menarik guna idiskusiken, sabah kiniseran eme bagin kegeluhen manusia. Gereja pe arus tetap erdahin guna erban penjelasen si teraloken perpulungen kerna kai kin tujun kiniseran e. Uga maka Dibata mpelepas anak-anakNa nggeluh i bas kiniseran? Uga maka kalak bujur arus ndatken kiniseran? Uga maka gereja i bas perdalinenna lalap ndatken kiniseran? I bas minggu-minggu Passion enda kita iajuk guna ngangkai erti kiniseran Tuhan Jesus janah erlajar man baNa i bas ngalaken kiniseran.
Kerina teolog ras bapa-bapa gereja nai-nai nari enggo ersada arih maka pengangkanna kerna Dibata sekalak jelma i bas ngangkai kiniseran si reh man bana eme jadi palas utama guna nehken pengangkan carana ngalaken kiniseran. Alu kata si deban faktor kiniteken sekalak jelma eme faktor penentu man bana, i bas ia natap kiniseran si reh man bana. Pengangkanna kerna Dibata nampati kita i bas njabab penungkunen : “Tuhu kin kiniseran e ukumen erkiteken dosa?…”, “tuhu kin kiniseran e nuduhken maka kita enggo itadingken Dibata?” Ntah kin kiniserane eme dalan guna memurniken pusuhta ras dalan guna ngerembakken dirinta ku Dibata?
Adi nulih kita ku kegeluhen Tuhan Jesus teridah maka kiniseran enggo jadi ayam-ayam geluhNa, bage pe rasul-rasul ras perpulungen sipemena, kemusilen (Mat. 17:24-27), itulak (Mrk. 3:21), ate nembeh, seh ku kematen i kayu persilang arus inanamiNa. Kiniseran e kepe la ngadi i bas Jesus saja tapi pe seh ku ajar-ajarNa misalna kematen/pembunuhen, ipenjaraken ras igudami (Perb.4:3; 12:4-11; Kis.16:23-40, 24:27; Plp.1:12-14). Si idah pe maka menam kerina rasul mate ibunuh (martir) selain Johanes (ia ibuang ku Pulau Patmos seh ujung geluhna).
Adi sipegedang ateta banci sioge kesaksian sejarah mulai jaman Kaisar Nero nari (54-68 M) seh ku kejadin penutungen gereja/pengebomen gereja, penutupen gereja, pembubaren kebaktian-kebaktian i mbue ingan i doni enda nuduhken maka kiniseran si inanami gereja terus denga jadi seh genduari.
Isi 1 Petrus 2:21-25 eme pengapul si tuhu-tuhu maka kiniseran si rehna i bas ndalanken kebenaren labo ukumen tapi pendilo (panggilan), bali bagi Dibata enggo ndilo kita kubas keselamateni bas Kristus Jesus (1 Pet. 2:9) bage pe kita idilo guna ngenanami kiniseran (1 Pet. 2:21a) bagi si inanami Kristus Jesus.
Jesus enggo ngenanami kiniseran erkiteken kebenaren alu bage asum kita pe ngenanami kiniseran erkiteken kebenaren, ula ndele ateta sabab penebusta enggo leben ngenanamisa ras e jadi usihen kinitekenta. Tugasta eme ngikutken usihenNa e alu setia.
Kai si isuratken Petrus i bas bahanta enda enggo inubuatken i bas Jesaya 52:13-53:12 kerna kiniseran serayan Tuhan alu kata si deban kiniseran enggo itetapken Dibata jadi dalan man kalak Kristen guna mpertahanken kinitekenna alu sabar dingen megenggeng (1 Pet.2:23).
Doktor Viktor Frankl (sekalak psikiater) ndatken sada pengangkan kerna erti kiniseran. Pengangkan enda idatna rikutken pengalamenna sebage sekalak tawanen kamp konsentrasi Nazi Jerman si berhasil ertahan ngelewati kekejaman ras penyiksaan si luar biasa. la banci mejuah-juah mentasi kerina penyiksaan e erkiteken idaramina erti si mbagesna kiniseranna alu nina : “Apabila sungguh ada tujuan hidup ini, maka haruslah ada suatu tujuan dalam penderitaan dan kematian.” Alu kata și deban Frankl erpengakap maka adi labo kita ngasup ngidah litna hubungen antara kiniseran, kematen ras kinikeken i bas simate nari, maka geluh enda labo lit ertina.
Pengangkan teologi Frankl enda turah tupung sada per sada, tawanen Nazi igantung ilebe-ilebe tawanen si deban, erkiteken kondisi kulana si lemahi bas waktu si kentisik minter mate tawanen si igantung e, seakaten sekalak anak si igantung, mungkin perban berat kulana menahang cukup ndekah sangket dingen erjuang nggengken kiniseran i bas tiang gantungen ope mutus kesahna. Kejadin enda mpeturah kebiaren si mbages man kerina tawanen si ngidahsa, kenca si e enterem tawanen dungna sakit jiwa, deba munuh bana. Tapi Frankl lain carana ngaloken kejadin e. la ngidah tempa-tempa Tuhan Jesus jine me si sangket i bas tiang gantungen tupung anak ndai igantung. Kejadin e mpeturah pengangkan man banta maka Kristus jine si ngenanami kiniseran iangka Tuhan Jesus kap kiniseranku e, igejapNa kap kiniseranku e. Alu mata kiniteken igejap Frankl maka sada kap ia i bas kiniseran Tuhan Jesus. Kiniseran Tuhan Jesus i kayu persilang maba ia ku kemulian kekeken, alu bage tek ia maka kiniserani doni i bas mpertahanken kiniteken mpersada manusia ras Tuhan Jesus i bas kemenangen kekeken.
Kita pe i bas ngalaken kiniseranta arus ngasup ngidah kiniseranta i bas kiniseran Tuhan Jesus. Tupung melungen kel siakap, melenget kel pusuhta sitatap kayu persilang Tuhan Jesus maka teridah IA pe sisada ije sangket, la lit sada pe ajar-ajarNa si setia i bas kiniseranNa.I bas si e tergejap man banta maka igejapNa kap pusuhta si kelungunen e…igejapNa kap perasaanta si kebenen erkiteken itadingken teman-temanta kita. Kiniseran Tuhan Jesus mperturah pengangkaan man banta uga tutusna ateNa nelamatken kita kalak perdosa, uga belinna sura-suraNa gelah kalak perdosa salih jadi kalak si benar (2 Kor:21) janah kinikekenNa i bas kematen e eme puncak i bas perjuangenNa naluken kuasa si lblis si erbanca lanai kita mbiar i bas ngalaken kematen e jine.
EVALUASI:
Lit nge kita engkirim ayat Pustaka Si Badia man temanta entah keluarganta. Entah erban status FB si erkawitwen ras kiniteken
DISKUSI :
- Cuba situriken penggejapenta tupung jadi kiniseran, umpamana: sakit pinakit, kearun ate erkiteken kematen, anak la bagi ukur, la seh sura-sura, la setia teman-teman ntah kade-kade! Kidekah enda uga kita ngalakenca?
- Cuba si turiken i bas pengalamenta erbage-bage kiniseran si inanami kita janah si kelompokken apai kiniseran si reh i bas ndalanken/mpertahanken kebenaren janah apai ka kiniseran si reh erkiteken ulih perbahanenta?
AKSI
Bahanlah perenungen si mbages i bas rumahta kerna kiniseran Tuhan Jesus nebusi dosanta. Subuk pribadi entah ras isi jabunta.
USULEN LAGU
- KEE GBKP No. 76:1
- KEE GBKP No. 360 (3X)
- KEE GBKP No. 222:1-2
- KEE GBKP No. 357 (3X)
Pdt. Sinar Rehaganta Barus, M.Th.