Bahan PJJ 15-21 April 2018

METENGET NANDANGI AJAREN SI LA PAYO

2 PETRUS 3:17-18

3:17 Tetapi kamu, saudara-saudaraku yang kekasih, kamu telah mengetahui hal ini sebelumnya. Karena itu waspadalah, supaya kamu jangan terseret ke dalam kesesatan orang-orang yang tak mengenal hukum, dan jangan kehilangan peganganmu yang teguh.

3:18 Tetapi bertumbuhlah dalam kasih karunia dan dalam pengenalan akan Tuhan dan Juruselamat kita, Yesus Kristus. Bagi-Nya kemuliaan, sekarang dan sampai selama-lamanya.

Tema PJJ nta eme persinget gelah metenget kita nandangi ajaren si la payo. Ajaren eme “Petunjuk yang diberikan kepada orang supaya diketahui dan dituruti.” Emaka pengajaren sangat menentuken sikap ntah pe perilaku sekalak jelma. Si menjadi penekanen ibas pecakapaen PJJnta sendah eme terkait ras sikap kehati-hatian nandangi ajaren si la payo.

Ajaren si la payo si terjemahken sebage ajaren sesat.  Menurut J. Vekuyl (teolog) ibas bukuna Gereja dan Bidat, ikatakenna ajaren sesat e “sesuatu ajaren atau aliren yang menyimpang dari ajaren resmi.” Ibas Kamus Besar Bahasa Indonesia (KBBI), ajaren sesat ikataken pe bidat si ertina “ajaren yang menyalahi ajaren yang benar”.

Persinget gelah metenget nandangi ajaran sesat pe pernah isingetken Jesus: “Jagalah gelah ula kam papak ibahan kalak !” (Matius 24:4). Keberadaan pengajar-pengajar sesat ras ajaren-ajaren sesat lit lalap sepanjang zaman. Emaka gereja/perpulungen perlu lalap ersikap ras metenget nandangi ajaren si la payo si seh gundari lit lalap si teridah lit ije tindaken si menyimpang ntah pe bertentangen ras kebenaren Firman Tuhan. Alu bage perlu terus berusaha gua meteh sura-sura Dibata. Erpalasken ajaren Gereja lit 2 kunci kita banci meteh ajaren e payo eme:

  1. Pastikan bahwa segala sesuatu yang kita terima atau kita dengar adalah sesuai dengan apa yang dikatakan Alkitab.
  2. Pastikan bahwa apa yang kita terima dan kita dengar adalah sesuatu yang untuk memuliakan Allah dan menolong kita bertumbuh secara rohani.

Ibas keagamaan, ajaren sesat banci ilakoken ise saja sitentuna mabai perpecahaen ras mpeturah kelompok-kelompok si dungna banci mabai permusuhen. Situasi enda banci terjadi internal sada agama bagepe antar agama. Terkait topikta secara khusus uga kita perlu berhati-hati nandangi kelompok si menganut paham radikalisme ibas ndalanken keagamanna. Kelompok radikal labo saja lit ibas sada-sada agama saja, tapi banci lit ibas kerina agama si iakui i doni enda. Radikalisme agama eme ajaren, paham ntah pe pandangan keagamaan si sangat tegas ras keras. Berena make penggunaan kekerasan ibas melaksanken ajaren agama, subuk nandangi anggota ibas umatna jine, bagee nandangi kelompok/umat agama lain.

Radikalisme agama turah ras bertumbuh erkiteken la lit kemampun guna memahami pesan-pesan agama si payo, sibenar ras layak menurut akal sehat. Hal enda menyangkut sumber daya eme pemeteh, pemahaman ras mentalitas, ertina salah sada radikalisme turah erkiteken faktor pendidikan. Litna indoktrinasi/penjejalen pengajaren si la payo ibas pemimpin agama si secara personal ianggap tokoh si mempunyai kharisma.

Tanda-tanda radikalisme antara lain eme ngajarken siiakapna benar make landasen kitab suci alu sikap menganggap si deban la payo. Menekanken perbedaan ras pertentangen antara kelompokna ras kelompk si deban. (Menganggap diri yang benar terutama dalam menghadapi pihak yang berbeda). Gejala umum sibanci siidah eme arah litna sekalak jelma ntah pe kelompok si berinisiatif ras terlibat ibas konflik alu tindaken kekerasen si berlatarbelakang agama. Memutlaken kebenaren ajaran agama sendiri ras menyebut ajaren agama si deban la payo. Merasa tidak nyaman ras terganggu erkiteken kehadiran umat/tempat ibadah agama lain. Menganggap umat agama si deban sebage musuh si wajib ilawan, iserang ntah e ikernepken. Erusaha menghalangi keberadaan ras aktivitas umat agama si deban ras nggit ngelakoken kekerasen. Teks PJJnta eme pedah Rasul Petrus mpersingeti gelah perpulungen metenget ras ola ndabuh kubas pengajaren-pengajaren sierbanca papak.

Persinget enda isehken Petrus erkiteken ia enggo berusia lanjut ras pengakapna maka ia lanai ndekah nggeluh. Persinget enda tanda kesetianna guna ngepkep ras njagai perpulungen ibas ancaman guru-guru perguak si mpembarken pengajaren palsu. Si idah Petrus maka ajaren si la payo jadi ancamen ibas perpulungen janah pengajaren e bersifat irelevan ertina, ngajarken sada pengajaren si la jujur,” tidak takut mengatakan perkara-perkara yang jahat, dan ajarennya merupakaren ajaen kosong” intina ancaman arah pengajaren si la payo ncedai kebenaren.

Ngkai  nterem kalak tertarik kubas ajaren si la payo (Bdk. ISIS), erkiteken pengikutna itawarken guna ndatken kemudahan ibas kai siisuraken ibas kegeluhen si idalani. Kepuasen batin tempa-tempa ndalanken aturen agama janah la make akal sehat ngaloken janji “sorga” rikutken ukuren kepuasan dunia. Banci si tarik arah persinget Petrus man perpulungen terkait ras pengajaren s la payo maka radikalisme eme ajaren s turah sierpalasken “Kehidupan tak bermoral”.

Secara umum ibas suratna Petrus mpersingeti uga mengatasi/ menghadapi guru palsu:

  1. Kenali bahwa nabi-guru palsu berbahaya.
  2. ketahui bahwa bagi-guru palsu akan dihakimi Allah
  3. Tanggalkan dan tolak keberdosaannya dan cara hidupnya yang berpusat pada diri.

Menyikapi radikalisme i sekelewatta, rah PJJ enda iajuk kita guna megermet, nandangi situasi gangguan sosial si mengancam persaudaraan, perdamaian, ras keamanen ibas lingkungenta. membangun hubungen baik ras kerina elemen masyarakat,membangun solidaritas gotong royong ibas kegeluhen tep-tep wari. Sienda silakoken erkiteken kerina umat Krisitiani tidak hidup sendiri sebagai komunitas tertutup di dunia ini. Gereja hidup berdampingan dengan komunitas-komunitas lain. Bertanggung jawab menjadiukan keluarga Allah yang damai, rukun, adil, dan saling menerima dalam keberagaman .

Keputusan konpen GBKP 2007

  • Mengakui kenyaatan pluralitas agama, budaya/kultur yang dijamin UUD 1945 dan Pancasila dibawah prinsip Bhinneka Tunggal Ika.
  • Dalam upaya mendukung pluralitas membangun komunikasi dan berkoordinasi dalam forum lintas agama ditengah-tengah masyarakat.
  • Membangun program yang berhubungan dengan kesehjatraan bersama di tempat tinggal bersama dengan umat lain (Jeremia 2:7)
  • Secara internal bersama memelihara kesehjatraan kota/tempat tinggal di bidang pendidikan, kebersihan, dan kesehatan.
  • Secara external bersama umat lain terlibat dalam program lingkungan hidup, ekonomi masyarakat, menangani bencana dan lain-lain.

 

EVALUASI:

Uga pendalankenta aksita minggu si lewat?

DISKUSI:

  1. Lit nge si idah kita si man pekenan ibas PJJnta enga gelah ua ndabuh kubas pengajaren ras tindaken si la payo? (Gelah ula ncedai kebenaren rikutken Kata Dibata)
  2. Bibit-bibit radikalisme eme erpengakap maka dirina lebih benar asangken kalak si deban, agamana lebih benar asangken sideban, si la seri ras ia adalah musuh. Upaya kai nge siban gelah ibas gerejanta la turah bibit-bibit si e?

AKSI:

Notoken gelah negaranta bebas ibas radikalisme ras terorisme nari.

USULEN LAGU

  1. KEE GBKP NO 15:1-2
  2. KEE GBKP NO 303:1-3
  3. KEE GBKP NO 302:1-3
  4. KEE GBKP NO 202:1,5

TOPIK PERTOTON SYAFAAT

  1. Perdamaian dunia( korban radikalisme, terorisme)
  2. Ipengasup Tuhan kerina serayan ras ngaan GBKP nggeluh ibas pengajaren si payo. Terhindar ibas tindaken yang merusak kebenaren

 Pdt. Agustinus P. Purba, S.Th, M.A