TATANG-TATANGLAH PEMERENTAHTA!
(1 TIMOTIUS 2:1-7)
2:1 Pertama-tama aku menasihatkan: Naikkanlah permohonan, doa syafaat dan ucapan syukur untuk semua orang,
2:2 untuk raja-raja dan untuk semua pembesar, agar kita dapat hidup tenang dan tenteram dalam segala kesalehan dan kehormatan.
2:3 Itulah yang baik dan yang berkenan kepada Allah, Juruselamat kita,
2:4 yang menghendaki supaya semua orang diselamatkan dan memperoleh pengetahuan akan kebenaran.
2:5 Karena Allah itu esa dan esa pula Dia yang menjadi pengantara antara Allah dan manusia, yaitu manusia Kristus Yesus,
2:6 yang telah menyerahkan diri-Nya sebagai tebusan bagi semua manusia: itu kesaksian pada waktu yang ditentukan.
2:7 Untuk kesaksian itulah aku telah ditetapkan sebagai pemberita dan rasul–yang kukatakan ini benar, aku tidak berdusta–dan sebagai pengajar orang-orang bukan Yahudi, dalam iman dan kebenaran.
Kerina kam arus patuh man pemerintah si erkuasa, sabab labo lit pemerintah si la ibas Dibata nari, janah pemerintah si lit genduari e pe Dibata kap si netapkenca (Roma 13:1).
Gereja eme lembaga kiniteken (lembaga iman) si lit i doni enda (berada di dunia= berada dalam negara). Ibas kinatana, lit pengangkan maka gereja ras negara (pemerintah) la banci ersada. Pemerintah ianggap sebage dunia luar si korup dan politik si melket emaka arus isirangi, sedangkan gereja ianggap lembaga si bersih jadi utusen Dibata ibas doni enda. Pendapat enda kurang payona erkiteken sue ras ras kinitekenta maka hubungen gereja ras pemerintah arus kerjasama guna kepentingen masyarakat. Emaka la perlu ipesirang alu pendapat “badia” ras “la badia”. Gereja iutus ku doni enda guna mpelimbarui kegeluhen si la sentudu ras peraten Dibata. Erkiteken hubungen gereja ras dunia (negara) tetap lit (la banci sirang) emaka Rasul Paulus nehken pesinget man Timotius ibas suratna siikirimkenna tahun 65 lako nehken syafaat, pemindon, pertoton, ras pengataken bujur guna kerina manusia; guna raja-raja ras kerina si erkuasa selaku kepala negara(pemerintah). Persinget siisehken Paulus enda tuhu-tuhu luar biasa erkiteken ibas paksa e perpulungen kalak Kristen paksa ngenanami kiniseran erkiteken iuru-uru penguasa kekaisaren. Paulus ngingetken gelah itotoken pemerintah amina gia ia lenga tek man Dibata alu alasen:
– Penguasa pemerintah epe perlu ndatken keselamaten ibas Dibata nari.
– Penguasa pemerintah e me alat ras persuruhen Dibata si erdahin guna kiniulin rakyat si rulo (Roma 13:1-7).
Jenari ituriken Paulus pe kerna ulih notoken pemimpin pemerintahen eme gelah kita kerina banci nggeluh senang dingen dame erkiteken pemerintah ndalanken dahinna alu mehuli. Adi situasi enda enggo jadi maka gereja banci ndidik anggota perpulungen gelah nggeluh erkemalangen man Dibata erkiteken enda me si mehuli ras ngena ate Dibata bagepe ipakeken ka kesempaten e pembarken Berita si Meriah. Adi Berita si Meriah e reh mbarna, kerina kalak banci ndengkehkenca jenari banci tek ngaloken keselamaten ibas Dibata nari. enda me sura-sura Dibata. Dibata e eme Dibate kerinana (universal). Emaka ibas IA ngenca lit keselamaten ibas pendahin Jesus Kristus si jadi kelang-kelang. Ia pe ersura-sura gelah kerina manusia selamat. Tujun Dibata enda ka me si jadi alasen Paulus jadi rasul dingen guru man kalak si labi Jahudi. Gelah kerinana enggo megi Berita Si Meriah e.
Ibas perdalinen sejarah, terjadi pasang surut ibas hubungen gereja ras negara eme:
- Lit paksana gereja rimbang rasa negara
Situasi enda ibenaken ibas paksa Nero jadi kaisar ibas Kekaisaren Romawi tahun 64. erkiteken kalak Kristen la nggit nembah kaisar, emaka ituduhna kalak Kristen si nutung kota Roma padahal kaisar nge si nuruh anak buahna si nutungsa. Kalak Kristen itutung nggeluh-nggeluh ras ijadiken obor tupung berngi. Penindasen si inanami kalak Kristen paksa e jadi seh tahun 312. - Lit paksana negara i teruh (di bawah) gereja.
Paksa enda jadi menaken Constatinus Agung jadi Kaisar Romawi tahun 312 seh tahun 395 paksa Theodosius Agung jadi kaisar Romawi. Tahun 380, gereja iresmiken jadi gereja negara. Aturen aturen gereja ipake jadi aturen negara. Kaisar mindo pasu-pasu man gereja (peminpin gereja) gelah kekaisaren tetap man aman ras maju. - Lit paksana gereja iteruh ( di bawah) negara
Kenca Theodisius Agung mate, terjadi perubahen ibas hubungen gereja ras negara. Menaken tahun 395, gereja idoniken. gereja jadi pembantu negara. Kaisar jadi pemimpin gereja. Emaka peraturen kekaisaren idalanken ibas gereja. - Lit paksana gereja mitra ras negara
Paksa enda i motori Johanes Calvin(Tahun 1536-1538). Ia nuntut maka gereja arus tuhu-tuhu bebas ibas negara nari, Iangka Calvin nirangken kuasa gereja ras kuasa negara, tapi iangkana ka pe erbahan hubungenna. Erkiteken pemerintah pe arus patuh man Dibata. Ibas kesimpulen Calvin, lit paksana gereja bancu arih-arih/kerja sama ras negara, tapi lit ka paksana la banci (gereja arus mengkritisi pemerintah). Emaka istilah ipake gereja eme mitra negara.
Konfesi GBKP bab VII kerna Pemerintah tersinget: Kami percaya,bahwa: Pemerintah adalah hamba Allah untuk menyejahtrakan bangsa dan negara (Roma 13:4-5). Dalam pemahaman itu, orang Kristen bermitra mendoakan dan taat pada pemerintah (Jeremia 29:7; Matius 22:21; 1 Timotius 2:1-2). Di samping itu, orang Kristen harus berdialog dan menyuarakan suara kenabian terhadap pemerintah dalam melaksanakan kewajibannya untuk menegakkan kebenaren dan keadilen (Masmur 72:1-4).
Emaka secara ideal, gereja dan pemerintah arus kerja sama guna kesejahtraan masyarakat. Hubungen enda erpalas ibas hubugen si mehuli, erdandanken duana lembaga enda iutus ku doni guna kiniulin manusia.
Erpalasken persinget Rasul Paulus bagepe Konfesi GBKP, gereja iajuk ndukung pemerintah selaku sira ras terang doni enda alu:
- Ndukung Pemerintah alu tetap ertoto kerna Pemerintah
- Ndukung Pemerintah alu tetap njada dirinta tetap ngelakoken si mehuli. La ngerugiken kalak si deban maka ula jadi urusen Pemerintah.
- Ndukung Pemerintah alu taat ndalanken aturen siitetapken pemerintah, umpana: nggalar pajak.
- Ndukung Pemerintah alu njaga taman bunga, rambu-rambu lalu lintas, gedung-gedung pemerintah ras sidebanna si enggo ibangun pemerintah guna masyrakat.
- Ndukung Pemerintah alu njaga keutuhen ciptaan Dibata alu nuan bunga begepe njaga batang kayu si isuan pemerintah ras kebersihen lingkungennta.
- Ndukung Pemerintah alu ikut muat bagin alu njaga keamanen lingkungenta.
- Ndukung pemerintah alu mpersingeti ia kune ngelakoken kesalahen gelah banci robah alu bagepe tetap ndalanken si payo.
- Sosialisasi 4 (empat) Pilar Kebangsaan: UUD 1945, Pancasila, NKRI ras Bhineka Tunggal Ika.
- Ras sidebanna.
Gereja ras negara (Pemerintah) payo la banci jadi sada tapi labo ka banci sirang. Tetap arus terjalin hubungen si mehuli (mitra): gereja ndukung Pemerintah gelah ngasup ndahiken dahinna guna kesejahtraan masyarakat tentu ikut pe gereja, bagepe Pemerintah mindo penampat ibas gereja nari guna notoken ia bagepe nehken pembinaan man ngawan perpulungenna gelah jadi warga negara si mehuli.
“SELAMAT BERKARYA ERPALASKEN KINITEKEN I TENGA-TENGAH NEGARA INDONESIA”
EVALUASI:
Uga pendalankenta kerna aksi minggu si lewat?
DISKUSI:
- Uga nge penggejapenta tupung ikataken tatang-tatang pemerentahta? Turiken uga situhuna?
- Ibas dukungen-dukungen si banci silakoken bagi si tersinget i datas, arihken si pilih salah sada. Jenari arihken pe uga pendalanken ras ndigan!
AKSI:
Ngelakoken aksa salah sada alu nggalari pajak si tanggungjababta.
USULEN LAGU:
- KEE GBKP NO 71:1-3
- KEE GBKP NO 99:3-4
- KEE GBKP NO 254: 1,3
- KEE GBKP NO 333:1,3,4
TOPIK DOA SYAFAAT:
- Gelah kerina ngarwan GBKP taat ndalanken kerina aturen si etetapken pemerintah
- Gelah kerina ngawan GBKP ndukung pemerintah ibas ndahiken dahinna umpamana: tetap notoken Pemerintah, taat pajak.
- Pemerintah Indonesia ibas kerina tingkaten
- Si turah ibas perpulungen.